1

Onderwerp: iemand ervaring met soja opklopbare room ?

Hallo,

Alpro Soja bracht onlangs opklopbare soja-room op de markt. Ik probeerde het zo, bij aardbeien, maar vond dat het toch niet écht stevig opklopt. Iemand hier al ervaring mee ? Eventueel te gebruiken in vullingen?

Wij gebruiken immers geen zuivel, dus de meeste vullingen mogen door mijn kids en mezelf niet gegeten worden... lastig voor een lekkere taart vind ik :/

Misschien kennen jullie nog andere zuivelvrije luchtige vullingen ?

Groetjes,
Vanessa

2

Re: iemand ervaring met soja opklopbare room ?

Misschien als je gelatine bij de aardbeien (in dit geval) doet?
Dat je er een soort van bavarois van maakt..
Het is voor mij trouwens nieuw dat ze dat hebben.. Is dat in de gewone supermarkten te koop? Want heb het vorige week niet gezien.. Moest ik ook een lactosevrije taart maken!

hmm ja had het wel gelezen op hun facebook maar nog niet in d winkel gezien hier in nederland

(net als een paar nieuwe producten van minus L maar goed dat is wel zuivel maar dan zonder lactose)

zit er in klopfix zuivel? of anders kan je dat erbij doen

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4 Laatst bewerkt door ireen123 (19-04-2012 08:22)

Klopfix mag erbij, bevat druivensuiker, gemodificeerdzetmeel en E341

Je kunt ook Dr Oetker kook pudding mengen met water en kokosmelk of ricedreams rijstmelk. Heerlijk.In diverse smaken zoals, vanille en framboos.
Als je minder water en kokosmelk toevoegt kun je het ook gebruiken als toef (+/- 250 ml-350ml van het vocht, )
Ingredienten zijn; suiker, maïszetmeel, aroma, kleurstof (karmijn),kleurstof (kurkuma)

Je kunt ook zelf wat maken op basis van een smaakstof met kokosmelk, water, vruchtensap en gelatine.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

Cynthiaa schreef:

Het is voor mij trouwens nieuw dat ze dat hebben.. Is dat in de gewone supermarkten te koop? Want heb het vorige week niet gezien.. Moest ik ook een lactosevrije taart maken!

Informeer dan goed of je klant wel Minus L verdraagt.
Minus L bevat lactose maar in een geringe dosis, niet iedereen verdraagt dat goed.

6

ireen123 schreef:
Cynthiaa schreef:

Informeer dan goed of je klant wel Minus L verdraagt.
Minus L bevat lactose maar in een geringe dosis, niet iedereen verdraagt dat goed.

Neee absoluut niet.. Maar dat is dus minus L waarover gesproken word?

minus L betekend letterlijk minus Lactose maar er mag wettelijk bepaald 0,3 of 0.03 (weet ik even niet meer) % lactose inzitten

jumbo verkoopt het

mijn dochter kan mits ze niet te veel minus L consumeert op een dag er tegen (dus max 2 glazen melk)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

Terug naar Alpro Soja, misschien is dit net zoals Rice Dreams met een lager vetpercentage 7%, dan blijft die daardoor dunner.

Ff checken, het vetpercentage?
Vanaf 36 procent vet heb ik goed resultaten.

9

Die van Alpro ken ik nog niet, maar in natuurwinkels is plantaardige opklopbare slagroom te koop van het merk soyatoo. Die is wel heel stevig! Tijdje niet leverbaar geweest, maar ik las laatst dat het er weer is. Ik gebruik die voor bv bavarois. Gaat heel goed!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Bedankt allemaal voor de reacties.

Gelatine gebruik ik niet want ik ben vegetarier. De Soyatoo kende ik ook, maar waar ik woon zijn helemaal geen natuurwinkels  :( 

De Alpro Soya Luchtig & Creamy is bedoeld om op te kloppen. Het staat er in't groot op, dus ik was nogal ontgoocheld toen ik merkte dat hij wel opkopt, maar niet écht stevig  :| . Maar ondertussen heb ik klopfix gevonden (dat is hier ook een hele uitdaging) en daarmee werkte het prima !
Ik maakte het recept voor hemelse modder van hier op de site en gebruikte de soja room ipv slagroom en het was super !

Groetjes,
Vanessa