1

Onderwerp: spiegels

Iemand ervaring met het presenteren van de taart op een speigel?

Wat is jullie idee hierover?

Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

2

Re: spiegels

Nog nooit gedaan maar het lijkt me heel leuk...(als je randen tenminste perfect zijn haha :D )

3

Re: spiegels

Lijkt me mooi maar idd wel mooie strakke randen ja. En foto's maken met flits gaat dan natuurlijk niet op. ;) :)

4

Re: spiegels

Langs de randen leg ik helemaal roosjes. Ik dacht net ik kan ook een satijn lint leggen langs taart. Of de spiegel bekleden met rolfondant in dezelfde kleur als de taart, dus dan Komt de spiegel als 'verrassing'. We hebben dit bedacht omdat we zlef de taartenstandaard willen maken en die moet natuurlijk van materiaal zijn waarop je kunt snijden. Dus een optie is trespa of spiegels. Of als jullie nog wat anders weten.

Groetjes Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

5

Re: spiegels

Kun je er niet gewoon een bord opzetten ???
Hoe wil je die standaard gaan maken dan ???

6 Laatst bewerkt door wendy (24-07-2006 09:22)

Re: spiegels

Hai Hannelore,

Je kunt bij b.v. planet cake ook van die stevige zilveren onderplaten kopen. Die zijn er in dik en dun.(mischien kan inge ze ook bestellen?) je kunt ze zien onder de laatste taarten van Annette en Wietske. Mischien kun je daar nog iets mee. Je kan die ook heel makkelijk bekeden met fondant en dan om de dikke rand een lint doen die je met een fijn speldje vastzet.
Of je bekleed de platen helemaal met satijn, kan ook mooi zijn bedenki ik me net. Je doe toch wel een voedings kartonnetje onder je taart neem ik aan?

Spiegels zijn wel mooi maar hoe bevestig je dat aan een voet of iets?

Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden hoor.

7

Re: spiegels

de standaard maken we van hout.

Op zo'n houten plaat plak je met het dubbelzijdig plakband dat er bij geleverd word de spiegel.

Wendy: Wat bedoel je met voedingskarton? Zijn dat die ronde plaatje die je bij de Hema onder een taart krijgt? En is de Hema taartdoos van hetzelfde materiaal?
Want dan kan ik natuurlijk gewoon zo'n kartonnetje op de houtenplateau's plakken.
En satijn kun je daarop snijden?dan zou ik dat nog over dat karton kunnen spannen op het hout en dan onderdaan vast nieten.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

8

Re: spiegels

Ja dat soort karton is het. Ik bedoelde eigenlijk dan de satijn om je hout heen spannen en aan de onderkant vast tacken en dan precies pas onder je taart je karton. Je kan trouwens ook gewoon karton nemen begreep ik hier ergens op het forum met een stukje bakpapier erop geplakt met wat icing.

Maar op deze manier kan spiegel idd natuurlijk ook, kan wel heel chic overkomen.

9

Re: spiegels

Hallo,

Ik heb mijn bruidstaartstandaart ook zelf gemaakt van hout en even lakken met parketlak en inderdaad een kartonnetje en randje eronder en klaar.
Heb hem al meerderen malen gebruikt en geen kras te zien dus ..succes ermee

groetjes

10

Re: spiegels

Parketlak, dat ik daar nou zelf niet op gekomen was. Onze tafel is notabene met parketlak gelakt. Maar goed dat dit forum er is met raadgevers.Wat voor hout had je gebruikt?

Nou het plan is dus als volgt:
Het model van de standaard die de webshop verkoopt. Maar dan van hout, de taartplateau's zagen we hartvormig, om dat ik een hartvorm bak. Aflakken met parketlak.De randen van het houten hart afplakken met wit lint met dubbelzijdig plakband. de bovenkant bedekken met karton, en daar op de taart met een rand met roosjes erom heen.  Poeh dat was een hele klus om uit te dokteren maar ben nu al benieuwd naar het resultaat. Dat word dus een werkvakantie voor mijn man, en dat met dit weer.

Spiegels zag er wel leuk uit maar ze waren of te groot of veel te klein.

Groetjes Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

11

Re: spiegels

Jans...heb je daar ook een foto van ?????
En Hannelore...ik ben zoooo benieuwd naar jouw taart straks maar ook naar je standaard (niet vergeten om daar ook foto's van te maken he ;-)

Groetjes NIcole