1

Onderwerp: Vellen om gesmolten chocolade uit te smeren en om taart heen te vouwen

Waar kan ik die kopen?? Ik wil een chocolade rand om mijn taarten vouwen.. en heb een how to gezien waarbij een soort van buigzaam hard plastic gebruikt werd om de witte chocolade over uit te smeren, in een rechthoek te snijden, en met vel en al om de cake werd heen gedrapeerd, waarna het plastic werd afgepeld.. Snapt iemand nog waar ik het over heb??

Ik heb geen flauw idee hoe het heet, als gereedschap of als materiaal.. dus kan niet duidelijker uitleggen wat ik bedoel..  ow.. het is doorzichtig...

Ik zie graag jullie ideeen tegemoet!

Ok... Who ate my cake!!

2 Laatst bewerkt door kristien (18-04-2012 16:22)

Re: Vellen om gesmolten chocolade uit te smeren en om taart heen te vouwen

Ik heb wel eens van die dikkere plastic gebruikt waar je ook boeken mee kan kaften.
Maar eigenlijk hoef je het zo ver niet te zoeken, want met bakpapier gaat het ook perfect!

Kan je dit niet gewoon met bakpapier doen?

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

4

:-o  Echt waar?? is dat niet te slap dan??? Huh.. dat ik daar nou zelf niet op kom.. pggg!  Hmmzz.. dat kaftplastic klinkt ook goed!

Ok... Who ate my cake!!

5

Bakpapier is niet te slap.
Als je de chocolade erop gedaan hebt lijkt dat wel zo, maar je kan hem mooi tegen de taart aanzetten en dat gaat heel goed.

6

Je kunt ook zoeken op transfersheets, chocolade, je krijgt dan een heleboel verschillende soorten 'plastic' waar je de chocola op uit strijkt en dan na het hard worden tegen je taart zet, transfer eraf halen en dan hou je een printje in je chocolade rand over.

Christine.

7

Ik heb het ook pas met bakpapier gedaan.
Staat een how-to in de huidige Mjam.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart