101

Re: Vernieuwde biscuitmix van Funcakes ????

Toch blijf ik erbij dat de oude mix fijner en beter is dan de nieuwe of de ietwat vernieuwde mix.
Ik snap al dat veranderen en vernieuwen niet als je al een perfecte mix hebt.

Beetje off topic: Ook hun botercreme mix hebben ze nu veranderd, vroeger moest je mix, poedersuiker en water tot een papje roeren. Nu alleen nog mix en water. Ze hebben dus de suiker al toegevoegd. Ik kan dus nu niet meer minder suiker erin doen en de boel is in verhouding duurder geworden, want waar je vroeger 1 zak bcm en 1 zak sbp nodig had, moet je nu 2 zakken bcm kopen en ben je dus duurder uit.
Het idee om het zo makkelijker te maken slaat nergens op.
Als je taarten maakt heb je toch poedersuiker of sbp in huis voor je afsmeercreme!!!!  Het is dus op deze manier niet meer mogelijk om minder suiker aan de creme toe te voegen. En op deze manier voor ons duurder geworden.

En wat betreft het lactosevrij maken van de mix, dan het hele pakket en ook maar meteen gluten vrij, suikervrij, ei vrij, enz enz.
In de supermarkt is er ook een apart rek waarop je aangepaste producten kunt kopen. Stel je voor dat we allemaal aangepast moeten eten omdat sommige mensen een allergie of intolerantie hebben.

Ik gun degene die de lactose vrije mix moeten gebruiken deze mix, maar gun ons dan ook de gewone ( niet verbeterde) oude mix

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

102 Laatst bewerkt door RijWM (09-11-2012 09:55)

ang schreef:

@ Wendy,

Aan welk schema houd jij je dan met bakken?
Wat op de verpakking staat of hier bij de tabellen?

groetjes Angelique

Het schema van de tabellen hier + 1ei en in verhouding mix om een hogere taart te krijgen.

Ik heb dan nooit met de oude mix gewerkt. Ik bak pas veel sinds april ofzo. Ik ga wel dit weekend weer een biscuit bakken en dan zal ik eens wat langer mixen. Ik deed het altijd al 10 minuten, wellicht dattie dan nog hoger komt.

Maar.... ik heb dus nooit met de oude mix gewerkt en heb met de nieuwe nooit problemen gehad. Maar ik kan dus ook niet vergelijken.

103

RijWM schreef:
ang schreef:

@ Wendy,

Aan welk schema houd jij je dan met bakken?
Wat op de verpakking staat of hier bij de tabellen?

groetjes Angelique

Het schema van de tabellen hier + 1ei en in verhouding mix om een hogere taart te krijgen.

Ik heb dan nooit met de oude mix gewerkt. Ik bak pas veel sinds april ofzo.

Er staan er namelijk twee, één hier bij het forum en één bij de webshop.....

104

Die hier op het forum, van de rij links!! Niet via de webshop, daar kom ik nooit.

105

Vandaag de biscuit gevuld. Heb de biscuit wel een nacht in de vriezer gehad. Ik merkte niks bij het snijden en de biscuit voelde goed aan, niet droog of zo. Geur was ook hetzelfde. Omdat deze taart niet voor onszelf is kan ik niet proeven of de smaak anders is, maar denk dat dit ook veel anders zal zijn.

106

Ik vind ook dat de taarten lager zijn. Snap niet dat er niet een lactose vrij naast de oude mix is gekomen.
Langer mixen om het wit te krijgen doe ik ook al maar dingen veranderen zou eigenlijk alleen moeten als het een verbetering is.

Dat van de botercreme snap ik al helemaal niet. Al met al ben je duurder uit, je kan niets meer aanpassen en zoveel werk meer was de oude botercreme niet.

Ook voor mij is dit allemaal een reden om over te stappen naar een ander merk. Hoe jammer het ook is. Dat is een voordeel met de populariteit van het taarten maken, er zijn zoveel andere producten op de markt dat je als gebruiker rond kan shoppen.
Lijkt mij een nadeel voor Funcakes maar waarschijnlijk is het accepteren ze dit.

107 Laatst bewerkt door Denise92 (09-11-2012 17:22)

MM.. zal er eens op letten. De taarten die ik heb gemaakt van de nieuwe funcakes mix heb ik allemaal verkocht, dus zelf niet van gegeten. Heb geen rare opmerkingen gehad ofzo..

En die ´neppe´ vanille smaak waar jullie het over hebben... Die vind ik zoo lekker!!  :o  haha

Heb een 5 kg zak in huis staan, is ook nieuwe verpakking.

Wel super tof van hun dat ze bij mensen thuis komen bakken! Goeie zet. Nu maar hopen dat ze iets met de uitkomsten doen.
Een lactosevrij product náást het oude lijkt me dan inderdaad een betere optie!

Lust zelf geen marsepein.. *schaam*

108

De bakker van Fun Cakes is dus de hele dag bij mij thuis geweest. Hij herkende de klachten niet die ik  had gemaild. Er zit dus echt wel verschil in de mixen. De luchtigheid heeft hij gemeten , de oude was 30 gram en de nieuwe 36 gram. Hij zag ook dat de oude mix idd hoger werd tijdens het mixen en bakken. Hoe kleiner de pan, hoe meer verschil erin zat qua hoogte.
Het heeft dus niets met langer mixen te maken zoals Bommeltje zegt. De vernieuwde mix komt idd minder hoog, je moet er meer ei en mix in doen, is harder , droger en sneller gaar.  Het test centrum is nu net als ik 9 min hoog, 1 min laag gaan  mixen en in een normale bakpan gaan bakken. Eerst mixte en bakte ze net als een  banket bakker hele lage taarten, en 15  à 20 kg tegelijk. Maar er is weer goed nieuws, de oude vertrouwde mix is/ komt weer terug, alleen met iets meer vanillesmaak. Dus Fun Cakes heeft  de klachten heel serieus genomen. Toppie . Het was een super gezellige dag met de proef bakker.

Veel taart plezier

109

zoals gezegd, ze hadden beter een lactose-vrije mix als extra op de markt kunnen brengen. er zijn zoveel baksters die weken, zoniet maandenlang hebben lopen klooien met de vernieuwde mix! bij mij heeft dit als resultaat gehad dat ik een ander product gevonden heb waarover ik wel tevreden ben en deze dus nu ook blijf gebruiken. mij zijn ze dus echt wel kwijt als klant en ik ben vast niet de enige!
*bouwhuis-rulez* ;)

110

men

bettie schreef:

De bakker van Fun Cakes is dus de hele dag bij mij thuis geweest. Hij herkende de klachten niet die ik  had gemaild. Er zit dus echt wel verschil in de mixen. De luchtigheid heeft hij gemeten , de oude was 30 gram en de nieuwe 36 gram. Hij zag ook dat de oude mix idd hoger werd tijdens het mixen en bakken. Hoe kleiner de pan, hoe meer verschil erin zat qua hoogte.
Het heeft dus niets met langer mixen te maken zoals Bommeltje zegt. De vernieuwde mix komt idd minder hoog, je moet er meer ei en mix in doen, is harder , droger en sneller gaar.  Het test centrum is nu net als ik 9 min hoog, 1 min laag gaan  mixen en in een normale bakpan gaan bakken. Eerst mixte en bakte ze net als een  banket bakker hele lage taarten, en 15  à 20 kg tegelijk. Maar er is weer goed nieuws, de oude vertrouwde mix is/ komt weer terug, alleen met iets meer vanillesmaak. Dus Fun Cakes heeft  de klachten heel serieus genomen. Toppie . Het was een super gezellige dag met de proef bakker.

Nemen ze het idd serieus. Gebeurt niet vaak dat ze terug gaan naar het 'oude' product. Baalde wel een beetje toen je zei dat de nieuwe sneller gaar is. Nou vond ik mijn eerst gebakken nieuwe mix biscuit niet droog, maar had deze wel op de oude temp. tijd gebakken. Zal het bij de volgende biscuit eens in de gaten houden  :Y

111

hmm oude mix terug ok.. maar nu kan ik niet meer van die fijne hoge bakken voor mn dochter..

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

112

Penney de nieuwe mix bakt juist niet hoog. De oude mix, komt terug, die bakt juist hoger.

Veel taart plezier

113

bij mij is hij nog steeds hoger dan bv basis 2 recept t gaat mij meer om het lactosevrije

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

114

Dus de oude mix komt nu toch??? weer terug? en deze is dus niet meer lactose vrij als ik het goed begrijp? ik zelf heb hier geen problemen mee, maar het is inderdaad wel jammer met een lactose-intollerantie.

115

Ik vind het heel goed nieuws Bettie! Fijna dat ze zo goed geluisterd hebben. Hebben ze ook iets gemeld over de termijn waarop de oude mix weer verkrijgbaar is?

116

De proef bakker was donderdag nog even hier en vertelde dat ze aan het vullen waren. Dus zal niet lang meer duren ik geloof dat er op de verpakking een sticker komt . Dus de verpakkingen met de taart punt/ roze.

Veel taart plezier

117

Ben echt heel erg benieuwd. Mogen we de oude zakken retour zenden denk je? Heb nog wat staan namelijk  ;)

118

sorry, ik gebruik altijd die van jouwtaart en die is echt super. degene voor wie ik de taart bak vinden hem echt heerlijk (niet te luchtig = droog, maar ook absoluut niet klef) en rijst altijd prima bij mij.
zelf kapsels bakken volgens Rudolph ofzo lukt mij niet, dus jouwtaart is mijn favoriet! succes ermee!

119

Pfff... ben blij dat het niet aan mij ligt. Ik begon aan mezelf te twijfelen. Voorheen waren mijn kapsels mooi hoog en luchtig, de laatste tijd zijn mijn kapsel plakkerig, niet zo hoog, droger en soms niet gaar. Als ik ze langer bak dan worden ze hard, vervormd en kruimelig.
Ik kan niet wachten tot de "oude" mix terug is.

120

Ik ben nu een jaar bezig en merk geen verschil ... Betekend dat ik met de nieuwe aan het bakken ben al die tijd? Ze zijn hoog en luchtig en niet droog soms wel in het midden een hard stukje wat niet gaar is? Wat goed van funcakes dat ze dan toch weer terug gaan naar hun oude recept ik hoop dan maar dat dat hetzelfde recept is waar ik al een jaar mee werkt...

121

ook ik had problemen met de nieuwe mix, nu heeft mn dochtertje koemelkallergie dus natuurlijk hardstikke blij met de lactose-vrije variant... dat daarbij mn kapsels gewoon absoluut niet zo hoog worden als ik gewend was is een groot minpunt.. langer mixen met mn kennie hielp voor geen meter en zo was ik 3 kapsels verder!
had inderdaad liever een lactose-vrije variant apart ernaast gezien...

Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get!

122

Late reactie maar ik heb een paar dagen terug een pak funcakes biscuitmix gehaald bij de winkel in Amsterdam en precies zoals altijd de ingrediënten en 10 minuten mixen. De taart stelde niets voor hij is de helft hoog van wat hij normaal was. Ik baal enorm aangezien ik vanavond een taart nodig heb. Dacht dat het aan mijn mixer lag of de oven maar blijkbaar niet. Overigens heb ik de laatste taart voor deze ruim een jaar terug gemaakt dus merk inderdaad wel een heel groot verschil. Ik zal de winkel vandaag eens bellen.

123

Hallo allemaal,

Kreeg vandaag mail

Beste Angelique,

Wij kunnen je laten weten dat de biscuitmix is aangepast. Door de aanpassing is deze alleen niet meer lactose vrij.

Via www.deleukstetaartenshop.nl zul je een verpakking ontvangen.

Wij wensen je fijne feestdagen.

Met vriendelijke groet,

Nancy Brandsma