1

Onderwerp: Vernieuwde biscuitmix van Funcakes ????

Hallo ,

Ik vind de mix sinds hij dus vernieuwd is, niet meer zo lekker.
Tijdens het bakken ruikt het al misselijkmakend, na het bakken is het echt een neppe chemische vanille lucht. Ik vind hem kruimeliger bij het snijden, kortom
ik wil eigenlijk wel de oude mix terug.

Vinden jullie hem wel lekkerder en verbeterd of ben ik nu de enige?
Denk er sterk over om een nieuwe aan te schaffen. Iemand bekend met de mix voor biscuit van Bouwhuis ?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: Vernieuwde biscuitmix van Funcakes ????

:think: weet je toevallig wanneer deze vernieuwd is? Kruimelig was mij ook opgevallen nl.

3

smollebulle schreef:

:think: weet je toevallig wanneer deze vernieuwd is? Kruimelig was mij ook opgevallen nl.

Ergens vorig jaar, maar toen had ik nog "oude" staan.

4

Van alle mensen die dit gelezen hebben is er niet 1 die zijn ervaring delen wil ?
Of bakken die 70 mensen niet met Funcakes mix ?

5

ik bak ook met funcakes, maar denk dat ik de oude nooit gehad heb, want bak pas sinds eind vorig jaar. maar ik vind hem wel heel lekker!

6

Bak pas sinds 2 maanden...
Van funcakes vind ik de choco niet lekker ruiken en ook niet zo denderend smaken.

Chocolate is calling! I must go!

7

ik vind de mix zelf wel veel meer naar vanille ruiken :Y  het is idd wel kruimeliger (nu je het zegt, komt het daarvan :think: ), maar qua smaak.... ik proef het niet :think:  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

ik proef het verschil niet, bak nu 3 jaar met funcakes

9

Bedankt voor deze reacties,
vandaag weer mee gebakken en ruikt inderdaad heel sterk, maar ik vind het neppig vanille, de smaak is niet veel anders maar ik vind het kruimeliger zoals gezegd en degene die het aten vroegen mij of het andere taart was, want de vork viel er niet doorheen zoals ze gewend zijn bij mij, maar het leek wel taaier.
Ik doe echt hetzelfde als altijd, daarom vroeg ik mij af of jullie dit ook hadden.

10

mamski schreef:

Bedankt voor deze reacties,
vandaag weer mee gebakken en ruikt inderdaad heel sterk, maar ik vind het neppig vanille, de smaak is niet veel anders maar ik vind het kruimeliger zoals gezegd en degene die het aten vroegen mij of het andere taart was, want de vork viel er niet doorheen zoals ze gewend zijn bij mij, maar het leek wel taaier.
Ik doe echt hetzelfde als altijd, daarom vroeg ik mij af of jullie dit ook hadden.

nou dan zou het dus best kunnen, ik ben niet zo'n smaakexpert  :lol: .wel balen dat het dan minder goed is dan dat je gewent bent zeg. Misschien een keer een ander merk proberen?

11

Heb eigenlijk nog niet zoveel verschil gemerkt, maar ruik ze idd wel iets meer nu je het zegt...
Heb geen ervaring met andere merken, kan ik je niet bij helpen!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

12

Ik ben nu een taart aan het maken voor mijn zoon. Zal eens opletten hoe deze smaakt  :)
Ik had eerst de "oude" en ben nu aan de  "nieuwe " zakken begonnen.
Ben benieuwd!    Ik weet ook niet waarom het vernieuwd moest worden?  Was prima  :think:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

ik ben juist blij dat hij veranderd is.. want nu kan mijn dochter ook van de taart meesnoepen (mits ik de vulling ook lactosevrij maak)

en zover ik het begrepen heb is dat alleen met de 1 kilo zakken

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

14

pennyroyaltea schreef:

ik ben juist blij dat hij veranderd is.. want nu kan mijn dochter ook van de taart meesnoepen (mits ik de vulling ook lactosevrij maak)

misschien dat ik daarom geen verschil proefde? Ik heb hier een 5 kilo zak staan

15

Qua smaak merk ik geen verschil, maar zoals ik eerder zei, wel kruimeliger. Veel kruimeliger eigenlijk. En als ik de lagen biscuit op elkaar leg ( :think: hoe ga ik dit uitleggen) klinkt het een beetje zompig. Als je snapt wat ik bedoel :lol: . Dat is me ook de laatste paar keer opgevallen.

16

De 5 kilo zakken biscuitmix hebben sinds kort ook de vernieuwde receptuur.

17

bak sinds januari maar heb de zakken 1 kg en 5 kg choco en vanille en geen rare dingen ...ik ben er tevreden over maar mischien ook omdat ik de oude niet heb meegemaakt..

18

tip : gewoon geen mix gebruiken , zelf gemaakt is zo lekker. geen last van chemische luchtjes en zo. ;)  ;)  ;)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

19

annick67 schreef:

De 5 kilo zakken biscuitmix hebben sinds kort ook de vernieuwde receptuur.

dan heb ik geen idee?

T vernieuwde recept was me niet echt opgevallen qua geur en smaak. Maar ik heb laatst wel bij gebrek aan tijd bij de intratuin mix van het merk à table gehaald en dat was echt een ontzettend verschil met funcakes. Heb m'n biscuit echt nog nooit zo luchtig gehad. Of misschien was t de eerste keer dat ik een biscuit niet te gaar bakte ;) dat kan natuurlijk ook nog haha!

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!

21

pennyroyaltea schreef:

Wil je zeggen dat de mix van funcakes nu ook lactosevrij is? Dan heb ik dat helemaal gemist, maar zou wel goed uitkomen....

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

ja die is lactosevrij.. :) ik blij kan mn meisje ook meesnoepen :+

(lactosevrij is trouwens relatief.. als je of diegene tegen minus L kan zal dit ook geen probleem zijn)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

23

xhafal schreef:

tip : gewoon geen mix gebruiken , zelf gemaakt is zo lekker. geen last van chemische luchtjes en zo. ;)  ;)  ;)

Staat nog een keer op de planning maar zoek nog een goed recept. Ben bang dat het anders zo 'zelfgemaakt' smaakt :s

24

Hoorde inderdaad ook kruimelig, en ook het zompige, dat viel mij zelf ook op... smaak inderdaad niet zo veel anders...

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

25

Ik had een aatal maandengeleden per ongeluk   :+ ipv funcakes biscuitmix bakels de luxe biscuitmix besteld.

Die is echt lekker :lol: , goed luchtig en een wat neutraler smaak wat de vullingen heel goed tot z'n recht laat komen. ik kan het je aanbevelen. :thumb:

Zonder taart geen feest!