76

Re: Vernieuwde biscuitmix van Funcakes ????

Ik kreeg dit antwoord:
Beste Angelique,

Dank voor je mail.

De samenstelling van de mix is in juli dit jaar ietwat aangepast en hierdoor zou je de mix iets langer moeten mixen, langer dan 10 minuten eigenlijk. De hoeveelheid eieren is eigenlijk hetzelfde gebleven. De emulgatoren die in de mix zitten hebben wat langer de tijd nodig om zich te ontwikkelen en bij langer mixen zou het kapsel wel hoger moeten rijzen. Hij zal echter wel iets minder hoog worden dan dat je gewend bent.

Mocht het niet lukken met de mix, laat het ons weten.

Met vriendelijke groet,

Nancy Brandsma

77

Hiermee geven ze toch al aan dat de mix niet in zijn voordeel veranderd is !!!!!
En ik heb hen dit ook laten weten, meerdere keren email contact gehad.
Uiteindelijk ben ik gebeld door een meneer van Funcakes. Hij vroeg of hij de volgende dag bij me kon langskomen dan zouden we samen gaan bakken. Jammergenoeg kon ik de volgende dag niet, had al afspraken. Hij zou ook naar andere dames gaan om te bakken.
Met een van de dames heb ik emailcontact gehad en ze hebben verschillende kapsels/biscuits gebakken met de ietwat vernieuwde mix en de oude mix. De oude mix scoorde beter en hogere kapsels.
Wat willen ze nog meer bij Funcakes ????

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

78

Zie ook op het forum:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=203522

bij reactie 32 en 38 zet ik ook wat neer.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

79

Ik ga er ook eens een mail aan wagen want ook ik heb problemen met de klefheid. Bak je langer dan worden ze weer te droog aan de bovenkant  :s

80

Anneke, het advies is niet langer bakken, maar langer mixen

Er is een groot voordeel geweest met de verandering van de mix, namelijk het verwijderen van allergenen (Lactose) Deze verandering zorgde er alleen voor dat de emulgatoren langer nodig hebben om hun werk te doen.. Langer mixen is dan het advies.

Langer bakken niet  :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

81

Ik moet eigenlijk een nieuwe zak biscuitmix bestellen, maar als ik het hier zo lees weet zo net nog niet.

Is er een ander merk wat jullie dan aanraden?

Was voorheen erg te vreden over funcake.

82

Bommeltje schreef:

Er is een groot voordeel geweest met de verandering van de mix, namelijk het verwijderen van allergenen (Lactose)

Maar de 'oude' mix was ook al lactose vrij..... wat hebben ze er dan nu nog uit kunnen halen???? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar?

Mijn oude zak is op, heb een nieuwe staan en ga daar dit weekend mee bakken. Langer mixen dus maar!

83 Laatst bewerkt door Henriette34 (07-11-2012 23:47)

Oude was Niet lactosevrij!!

Oud
Ingredienten: suiker, tarwebloem, tarwezetmeel, rijsmiddel; E500, E541, E336, E575, emulgator E472b, E477, gedroogde glucosestroop, magere melkpoeder, zout, stabilisator E415.

Allergenen: bevat melkeiwit, lactose, gluten en tarwe. Bevat geen sporen van noten of pinda's.

Nieuw:
Suiker, tarwebloem, tarwezetmeel, rijsmiddel: E500ii, E541, E336, E575 en E450, emulgator: E472b (plantaardig) en E477, gedroogde glucosestroop, sojameel, zout, stabilisator: E415, aroma.

Allergenen:Dit product bevat gluten, tarwe en soja. Bevat geen sporen van noten of pinda’s.

(Geen melkpoeder meer dus)

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

84

Klopt, de oude was nog niet lactose vrij..

Ik moet eerlijk zeggen dat wij totaal geen problemen ervaren..
In de winkel bakken we zeer regelmatig, en hebben zowel de 1, 5 en 15 kg zakken geprobeerd, en ook van de klanten nog geen klachten vernomen. (en er gaan nog al wat zakjes de deur uit per dag  ;)  )

Nu mixen wij wel met een kitchen aid, dus wellicht dat de emulgatoren daar al beter mee om kunnen gaan. En dat je met een gewone mixer dus langer moet mixen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

85

Hmmmm oude niet lactosevrij, zat nieuwe mix al in oude zak dan?? Ik bak met regelmaat voor iemand met een lactoseintolerantie en die had nergens last van. Of is dat wellicht mazzel geweest. Verpakking heb ik niet meer, helaas, want ik weet zeker dat ik gecheckt heb op melkpoeder.
Als ik dus al met de 'nieuwe' mix werk, weet ik niet beter dan dat ik inderdaad 1 ei meer (en naar verhouding ook mix en water) nam dan de tabellen hier op de site om een hogere biscuit te krijgen.
Voortaan ook nog maar langer mixen, hihihihi
Bedankt in elk geval voor jullie reacties!

86

@wendy dit topic is van april. Oude was van vorig jaar (2011) of nog ergens in januari/febr/mrt Meeste winkels waren na 1e kwartaal wel door voorraad 'oud' heen.

in de oude verpakking van de 1 kilo zat al de nieuwe mix inderdaad (de lactosevrije variant)  dat weet ik omdat ik die altijd neem ivm mn dochters lactose intolerantie

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

88 Laatst bewerkt door Henriette34 (08-11-2012 07:59)

Denk dat er hier 2 dingen door elkaar lopen. Vernieuwde verpakking en vernieuwde mix.

De verpakking is onlangs vernieuwd, bij mijn weten de mix niet meer. De oude mix gaat over de mix van 2011!!! Toen hij nog niet lactosevrij was!

Edit: naar ik nu begrijp is de mix in juli 2012 toch nogmaals aangepast. Maar dit ging niet meer over lactose.

ja dat weet ik ;) de oude mix kon ik namelijk niet gebruiken voor mijn dochter XD

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela

90

@ Wendy,

Aan welk schema houd jij je dan met bakken?
Wat op de verpakking staat of hier bij de tabellen?

groetjes Angelique

91

Klopt helemaal, de verpakking is afgelopen zomer aangepast, de mix in begin 2012 als ik het goed heb.
Op de eerste batches zat een roze sticker met als tekst "verbeterd recept" en sinds die tijd is hij lactose vrij..

Met de invoering van de nieuwe verpakking is er niets veranderd, behalve de botercreme (en nee die is nog niet lactose vrij  ;)  )

Ik hou zelf de tabellen hier op het forum aan, en dat gaat na al die jaren bij mij nog steeds goed.. ook na de aanpassing van de receptuur

92 Laatst bewerkt door Henriette34 (08-11-2012 08:00)

:)

93

Er is niets veranderd, maar de problemen lijken wel meer en meer naar boven te komen.. dus zo erg is het niet.. en aangezien hier ook de oplossingen aangedragen worden is het niet zo verkeerd.

Mensen reageren nog steeds dat ze problemen ondervinden. Dus ik zou zeker hier blijven posten..
Funcakes is hier ook nog steeds mee aan het werk, dus nog steeds actueel

94

Ja maar vind het zo zonde dat mensen die het afgelopen jaar geen problemen hadden, nu door dit topic bang worden om funcakes mix te kopen.

Maar oplossingen aandragen is altijd goed!

95

Dat risico heb je altijd.. helaas luisteren mensen liever naar ervaringen van anderen, dan op hun eigen ervaringen af te gaan  ;)

heb geen problemen gehad en ben ook nog steeds niet bang..

:lol:

ik heb altijd zoiets van eerst zelf uitproberen

97

Ik zet m'n kitchenaid gewoon wat langer aan het werk dan maar tot het mooi wit is.

To be continued  ;)

98

Ik heb geen probleem mee met nieuwe mix. Idd langer mixen 15min op stand 8 bij mij Kenny..(stand 10 en 12 is kapot snik snik) en komt mooi hoog bij mij...

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

99

Heb vandaag voor het eerst de nieuwe mix geprobeerd. Wel langer gemixt als bij de oude mix, al staat op de verpakking 7-8 minuten. In het begin is deze idd erg geel maar het beslag wordt al snel witter, Ik heb het idee dat het biscuit ietsiepietsie lager is.  De laatste maanden had ik vaak last van loslatende randen, ondanks dat ik de rand iets minder invette (wat schijnt te helpen). Nu was mijn rand/hoek perfect! Laat morgen nog wel weten hoe het snijden gaat.

100

Ik heb vandaag met de nieuwe verpakking biscuitmix een 20 cm ronde taart gemaakt. Naar mijn mening is mijn kapsel niet lager dan anders. Mijn bult in het midden is wel wat minder hoog  :D

Ik ben allang al blij dat ik geen blazen meer op de randen heb  :)

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl