51

Re: Vernieuwde biscuitmix van Funcakes ????

Wat netjes Yavahn !

Ikzelf heb wel het kruimelige gemerkt maar verder geen rare luchtjes of zo. Of het anders smaakt weet ik niet, omdat ik de afgelopen maanden niet voor onszelf gebakken heb.

Groetjes, Conny

52 Laatst bewerkt door pennyroyaltea (12-05-2012 07:56)

nu duimen dat het zonder koemelk is.. :s of anders baal ik
behoorlijk!

ik heb overigens geen smaak verschil geproeft en moest heel veel bakken voor ons zelf de laatste tijd (verjaardagen)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

53

Ik heb ook bericht van hun gehad nav mijn mail.
Hetzelfde bericht als Yavahn gehad heeft.
Ik ben erg blij dat ze het gaan bekijken en vernieuwen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

54

Ok ik heb het getest.

Erg kruimelig en veel droger. En minder lekker. Dus ik hoop dat oude weer terugkomt.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

55

Adriana69 schreef:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Altijd mooie biscuits en nu alleen maar ingezakte taarten,kruimelig,niet af te smeren,plakkerig. En die geur,niet lekker. De smaak daarentegen is wel goed. Baal er goed van, heb al het nodige weg kunne gooien. Ook maar even een mailtje aan wagen.

Ik kreeg vandaag onderstaande reactie terug van funcakes:

Goedemorgen ,

Hartelijk dank voor je e-mail. Wat jammer om te horen dat het bakken nu niet zo gaat als het moet. We hebben tot op heden nog niet zoveel klachten gehad over de mix. Wel zijn we bezig met een vernieuwd recept. Om je tegemoet te komen voor het ongemak, bieden wij je een tegoed bon aan bieden te waarde van een nieuwe zak, deze tegoedbon sturen wij je toe via de e-mail. Deze kan je dan gebruiken bij een bestelling in www.deleukstetaartenshop.nl.

Graag vernemen wij van je of je hier mee akkoord gaat.

Met vriendelijke groet,

Ik ben natuurlijk blij met een nieuwe zak,maar dat ze tot op heden nog niet zoveel klachten gehad hebben dat geloof ik niet :nooo

Ik vind dat de onderkant wat ' taaier' aanvoelt dan anders, zwaarder op een manier, moeilijk uit te leggen, maar ik vind de vernieuwing geen verbetering :(

Life is uncertain......eat dessert first!

57

ik kreeg ook mail:

---------------
Goedemorgen Henriette,

Hartelijk dank voor je e-mail. De ene zak heeft het wel en de andere weer niet. Wij hebben naar aanleiding van de klacht een onderzoek ingesteld en er komt een wijziging in het recept zodat deze weer lekker en goed is. Zodra deze nieuwe mix bij ons binnen is sturen wij je een nieuwe zak toe.  Wij hebben helaas geen oude mix meer in onze voorraad.

Graag ontvangen wij je adres gegevens.

-----------------

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

Ik heb ook gemerkt dat de mix verandert zijn. Bij mij zaten er vaak klontjes in als de taart al gebakken was. Niet altijd.....Ook na het verlengen van de baktijd. (dacht namelijk in eerste instantie dat het daaraan lag). Na een klachtmail richting funcakes moest ik een monstertje opsturen en dat hebben ze onderzocht. Ze denken idd dat het aan de vernieuwde receptuur ligt en nu heb ik ter compensatie een zak van 5 kilo gekregen!!! Da's dan wel weer netjes, toch? Heb het daarna ook niet meer gehad...vreemd....

59

Ik vond ook al dat er zo'n zware chemische vanille geur hing, maar dacht dat dat aan mij lag. Verder was die idd wel wat kruimelig, maar heerlijk luchtig en bleef het biscuit lekker vers. Qua smaak had ik ook geen problemen met de mix.

60

ik had tot voor kort altijd de FC zakken van 1 kilo, maar omdat ik veel bestellingen had maar een keer een zak van 5 kilo gekocht.
Nu wil mijn biscuit ineens niet meer goed rijzen en lijkt het biscuit ook veel kruimeliger....ik weet het niet hoor, ligt het aan de mix?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

61

Iemand van jullie nog iets gehoord van FunCakes ?????

Van de week lees ik op FaceBook dat FunCakes nieuwe verpakkingen heeft.
Dus ik reageer dat ik benieuwd ben naar de nieuwe verpakking, maar nog meer naar de biscuitmix die ze beloofden te veranderen wegens meerdere klachten. Ik hoop maar dat die gauw op de markt komt.

Zegt de Leukste Taarten: Alleen de verpakkingen worden vernieuwd de mixen blijven hetzelfde, De mix voor Biscuit is recent aangepast.

Ik heb niets meer gehoord en niets gekregen.

62

Ik heb het idee dat hij ook wat droger is... Hebben meer mensen dat?

63

Ik heb ook nog steeds niks gehoord...

64

Ik heb dit ook allemaal gemerkt :/  Maar helemaal niet meer aan gedacht aan die "nieuwe" verpakking (was ook nog een grote verpakking) en wat er nog meer bij hoort. Wel dat ik de eerste keer een taart ging maken van die mix, viel het me wel op dat het nogal geel was..... :rolleyes: En dat vond ik zo vreemd. De 2e x was het weer niet. Kwam er dus achter dat ik andere eieren had gebruikt, wist niet dat het zo kon beïnvloeden, dus dit lag schijnbaar niet aan de mix. Maar dus al nietemin, waarom iets veranderen als het allemaal goed loopt en verkocht wordt??? Had er iemand nog meer opmerkingen met het bakken en dergelijke?? Misschien zijn er meerdere dingen aan de hand wat niet bij iedereen gebeurd. Lijkt me zeer interessant om het te weten.... :think: Ik dacht eerst dat het allemaal aan mij lag, tot ik dit las.

65

Ik heb intussen wel wat gehoord. En ook een verpakking (van 1kg, terwijl ik een 5kg had) toegestuurd gekregen. Maar volgens mij van de oude mix, voordat hij vernieuwd was, zeg maar. Anders had het wel in de nieuwe verpakking gezeten =S.... De mix is nog steeds hetzelfde als na het vernieuwen, dus droger, kruimeliger, etc.

66

Ik ook, hetzelfde als Yavahn, ook 1 kg toegestuurd gekregen en ook de oude mix. Kijk als ze de receptuur niet willen veranderen, zeg dat dan, maar hou me niet voor de gek. Je wordt niet serieus genomen.
Eerst kwam er een mail van hun terug: Wij hebben naar aanleiding van de klacht een onderzoek ingesteld en er komt een wijziging in het recept zodat deze weer lekker en goed is. Zodra deze nieuwe mix bij ons binnen is sturen wij je een nieuwe zak toe. Dit was op 11 mei.
Vervolgens lees ik op 6 juni op Facebook over hun nieuwe verpakkingen, ik reageer door te vragen naar de nieuwe mix en ik krijg als antwoord dat alleen de verpakkingen vernieuwd worden en niet de mix zelf !!!
Omdat ik niets meer van Funcakes hoor, mail ik ze over het voorgaande.
Op 13 juli krijg ik de volgende mail: Het heeft even geduurd voordat wij de mix dusdanig hebben aan kunnen passen maar wij kunnen je berichten dat ietwat is aangepast.
Uiteraard zullen wij je een nieuwe zak mix gaan toesturen.
Vervolgens krijg ik dus een "ietwat aangepaste nieuwe mix", in een oude verpakking. Dan kom je niet geloofwaardig over bij mij.

67

Ik snap niet zo goed waarom men geen 'gewone' mix en geen lactosevrije mix kan verkopen?? En dan de gewone mix met oude receptuur? Er zijn  ondertussen zoveel mensen die lactosevrij willen en moeten bakken dat me dan wel zinvol lijkt voor ze?

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

68

Zijn er ook mensen die wel tevreden zijn over de nieuwe biscuitmix? Ik heb hier een zak staat en nog niet geprobeerd, maar als ik al die verhalen hier lees  :think: ....

69

luce schreef:

Zijn er ook mensen die wel tevreden zijn over de nieuwe biscuitmix? Ik heb hier een zak staat en nog niet geprobeerd, maar als ik al die verhalen hier lees  :think: ....

Ik heb gisteravond 2 biscuits gebakken van 20 cm rond, 1 met Funcakes mix en 1 met bouwhuis mix en het kapsel met de bouwhuis mix is ruim 1,5 cm hoger! terwijl ik precies hetzelfde gewerkt heb....
Maar goed, hopelijk werkt het voor jou wel gewoon goed met de Funcakes mix...!

70

Ik vind de cakes op zich wel lekker, geen verschil, maar het afsmeren is, vind ik, wel irritanter geworden, neem soms hele stukken taart mee.. terwijl ik niets anders doe dan voorheen.. :nooo

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

71

Ik bak nu 3 jaar met funcakes biscuitmix maar merk dat bij het nieuwe pak andere hoeveelheden ingredienten worden gebruikt.
Het lijkt wel of ik er veel meer eieren bij moet doen dan voorheen.
Ook de taart wordt niet meer hoog ondanks 10 minuten geklopt te hebben.
Ik wil heel graag de oude biscuitmix terug! :Y

72

Daar kan toch wel wat aan te doen zijn?? Ik bedoel reclameren bij de winkel waar je het haalt, die gaat dan naar de groothandel enz.  en zo komt het bij de fabriek terecht. Of direct naar de fabriek bellen/schrijven.

Ik heb ziets meegemaakt en gebeld naar dat telefoonnummer dat op het pak stond. Ze waren er blij mee dat ik er iets van zei. Was namelijk babypap, (rijstepap) wat ik ook graag at toen mijn kind nog baby was. Het voelde/smaakte nogal snotterig (sorry dat ik het zo zeg, maar het was ook zo,weet er geen andere benaming voor :s )Ze hebben het recept gauw terug gedraaid. En kreeg 2 nieuwe smaken toegestuurd, gratis.... ;)

Hoe meer klachten, hoe sneller ze er iets aan gaan doen. Anders raken ze hun klanten kwijt.

73

luce schreef:

Zoiets heb ik nu dus ook  :s ....

74

ik gebruik het volop en nergens last van......

75

creabea schreef:

ik gebruik het volop en nergens last van......

Maar ben je pas begonnen met bakken?
Heb je ook de oude biscuitmix gebruikt of wete je niet beter?

groetjes Angelique