1

Onderwerp: Hoe macarons invriezen?

Iknheb vandaag macarons gemaakt en wil ze vrijdag meenemen! Maar ik ga ze donderdag pas vullen, hoe kan ik de macarons invriezen? En hoe kan ik ze het beste dan laten ontdooin

2

Re: Hoe macarons invriezen?

Iemand?

3

bij weten kun je ze niet invriezen.

groeten Annemieke
Cake It

4

Cake it schreef:

bij weten kun je ze niet invriezen.

Ooh ik dacht dat dat kon. Dan maar tot donderdag in de koelkast

5

Invriezen gaat juist prima met macarons zolang je ze maar niet gevuld invriest. Ik heb zojuist een lading ingevroren.
De vulling kun je ook van tevoren maken en eventueel apart invriezen.

Ik leg ze netjes in een diepvrieszakje op een rijtje met de platte kanten op elkaar met een reep bakpapier er tussen zodat ze niet aan elkaar kunnen plakken.

Vervolgens zakje beetje dichtdraaien en de lucht eruit zuigen, draadje strak eromheen zodat de lucht er niet meer in kan komen.
Dan gewoon invriezen.

Na het er uithalen laten ontdooien in het zakje en zakje aan de onderkant open knippen.
Vullen en klaar, net zo lekker als vers.

Liefst 1 dag van tevoren vullen en dan in een luchtdicht trommeltje in de koelkast. Dan trekt de smaak van de vulling in de macaron en wordt ie van binnen ook iets zachter.

Groetjes en suc6
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

JPS schreef:

Invriezen gaat juist prima met macarons zolang je ze maar niet gevuld invriest. Ik heb zojuist een lading ingevroren.
De vulling kun je ook van tevoren maken en eventueel apart invriezen.

Ik leg ze netjes in een diepvrieszakje op een rijtje met de platte kanten op elkaar met een reep bakpapier er tussen zodat ze niet aan elkaar kunnen plakken.

Vervolgens zakje beetje dichtdraaien en de lucht eruit zuigen, draadje strak eromheen zodat de lucht er niet meer in kan komen.
Dan gewoon invriezen.

Na het er uithalen laten ontdooien in het zakje en zakje aan de onderkant open knippen.
Vullen en klaar, net zo lekker als vers.

Liefst 1 dag van tevoren vullen en dan in een luchtdicht trommeltje in de koelkast. Dan trekt de smaak van de vulling in de macaron en wordt ie van binnen ook iets zachter.

Groetjes en suc6
John.

Ik heb ze dus nu in een luchtdichte trommel in de koelkast kan dat tot donderdag of raad je toch aan om ze nog in te vriezen?

7

:/Up.

8

Vaak koop je macarons ingevroren, dus ik zie niet in dat je ze niet kan invriezen..

Steefs Taartjeswereld
http://steefstaartjeswereld.nl/

9

Je kan ze invriezen, maar zorg idd dat ze niet aan elkaar plakken.
En ze ontdooien super snel, ik eet ze namelijk dadelijk gevuld vanuit de diepvries en ze smaken niet meer 'bevroren'  :)
Ik vind ze koud trouwens lekkerder

10

ik vries ze ook gewoon in, met vulling en al. Kunnen wat zachter zijn na ontdooien maar zeker niet minder lekker.
Gewoon doen.

11

Hoi hoi,

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik kan het nergens vinden, dus vraag het even hier.
Hoe lang kunnen de macrons in de vriezer bewaard blijven?
Mijn zoontje is 13 mrt jarig en we vieren het 15 mrt. Maar het is een drukke maand voor ons. Dus wil eigenlijk volgende week al beginnen. Kan dat?
Ik hoor het graag,

Groetjes Dionne

12

Geen probleem om ze zolang in te vriezen.
Het beste gaat dat in een tupperware doos oid.
Na de vriezer 24 uur in de koelkast laten ontdooien en dan verwerken.

Als je zondigt zondig dan lekker

13

Super!!

Dank je wel, dan ga ik volgende week al aan de slag!!

Groetjes