1

Onderwerp: Bruidspaar op taart, hoe vastzetten? SPOEDJE

Vandaag is de dag dat mijn geboetseerde bruidspaartje op de taart mag!

Nou heb ik alleen bij het maken er niet aan gedacht om stokjes in de benen te steken zodat ze stevig staan op de taart (na tig afleveringen CakeBoss lijkt me dat best een goed idee).

Hoe doen jullie dat met poppetjes? Het bruidje staat natuurlijk heel stevig doordat ze op haar rok staat. Maar ik wil niet dat de bruidegom eraf valt.
Het bovenste taartje is een dummie dus even aandrukken in de taart is geen optie.

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Bruidspaar op taart, hoe vastzetten? SPOEDJE

Lange satéprikkers moet lukken! Succes  :thumb:

3

Met een beetje gesmolten chocolade (of candy melts)onder de schoenen.

Enjoy!

4

@ Nathalie: het bruidspaar is al uitgehard, dus daar krijg ik echt geen prikkers meer in.  :nooo

@ Rosajati: op zich goed plan, maar ik heb geen candymelts en of ik nou op de feestlocatie chocola mag gaan smelten? ;)
Ik neem de poppetjes los (in een doosje) mee, aangezien ik nog zeker een half uur met de taart moet rijden.

Ik zou nog wel wat zwarte icing kunnen maken en meenemen. Of zou eetbare lijm ook werken?

Op zich staat het poppetje aardig stevig, maar ik ben bang dat iemand tegen de tafel loopt en hij dan valt.

5

Kan je echt niet proberen om nog kleine sateprikkers erin te krijgen? En anders zou ik gewoon lijm proberen en dan hopen dat er niemand tegen aan stoot, neem aan dat dat niet gebeurd?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

6

met icing en laten drogen

7

Nee die poppetjes zijn echt goed uitgehard. En ik durf niet het risico te lopen dat ik het gommetje zelf nog even beschadig.

Ik heb net even flink met gommetje gewiebeld (met mijn hand erbij om hem evt te vangen) en je moet wel heel hard tegen hem aanduwen wil ie vallen. In elk geval neem ik tylose mee dus kan altijd lijm maken.

Het is mijn eerste bruidsbestelling die ik ook nog op locatie moet afleveren dus volgens mij ben ik nu zenuwachtiger dan de bruid.  :lol:

8

Haha ahh! Krijgen we nog foto van het resultaat te zien, ben nu wel benieuwd geworden.. Naja dan maar vingers gekruist en hopen dat er niemand zo dronken is dat ze er tegenaan knallen, haha.

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

9

Ja natuurlijk komen er foto's.  :Y

Het dronken zal wel meevallen, het gaat mij erom dat niet alles omvalt voordat het bruidspaar de taart heeft gezien en ze hem hebben aangesneden voor de foto. ;)
Daarna gaat de bovenste dummy laag met poppetjes eraf, die willen ze graag bewaren.

Waarschijnlijk maak ik me veel te druk... ben vannacht om 2 uur nog gaan checken of mijn taart oke was, omdat ik had gedroomd dat de boel ging smelten...  :rolleyes:

10

haha,heb ik ook gedaan bij mijn 1e bruidstaart checken of zit nog goed :)

11

Jultie schreef:

Waarschijnlijk maak ik me veel te druk... ben vannacht om 2 uur nog gaan checken of mijn taart oke was, omdat ik had gedroomd dat de boel ging smelten...  :rolleyes:

Spannend hoor... ik heb dit weekeinde voor het eerst een stapeltaart gemaakt.. en ook ik was 's nachts wakker geworden omdat ik gedroomd had dat deze was gaan smelten..... dus ik moest even lachen om je opmerking! :D

Succes en sterkte, ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's!

12

Waarschijnlijk ben ik hiervoor natuurlijk al te laat, maar wil je toch even laten weten hoe ik het zelf ooit heb gedaan....

Ik had twee bakjes mee, een metalen blanda en een stenen. En een thermosfles met heet water. In de blanda de chocolade en in de stenen een flinke scheut heet water en smelten maar. Ging helemaal goed. Voordeel met chocolade (of candymelts) vind ik zelf dat het zo lekker snel stolt. Dus dat wat je wilt plakken, zit ook snel echt vast. Eetbare lijm en icing duurt toch een beetje langer.

Enjoy!

13

Inmiddels ben ik terug!
Op de locatie mocht ik heerlijk mijn gang gaan, in overleg met de manager zelfs een goeie plek voor de tafel gekozen.

Ik heb met tylose eetbare lijm aangemaakt en daarmee het bruidspaartje wat meer houvast gegeven. Het bruidspaar is keurig overeind gebleven, maar de volgende keer krijgt het gommetje echt prikkers in zijn pootjes!

Foto zet ik bij de stapeltaarten.