Onderwerp: High-tea parade
Vorige week werd mijn oma 85, dus reden voor een feestje. Ze wilde graag een high-tea, dus werd ik opgetrommeld. Wegens beperkte tijd zijn het alleen 3 taartjes geworden en heeft mijn moeder de overige hapjes gemaakt (scones, koekjes, sandwiches)
Een aardbeientaartje:

Op de foto lijkt er wat weinig creme (custardpudding met slagroom vermengd) in te zitten, maar de verhouding was prima.
Een Schwartzwalder kersentaart (de kirsch bleek op het laatste moment niet meer goed te zijn)

En een boltaartje gevuld met citroen-kwarktaartmousse, slagroom en perzik. Bekleed met marsepein, royal icing (of in ieder geval een eerste poging daartoe) en chocoladebloemetjes (zelf gespoten)

Het was mijn eerste boltaartje met een blanda. Ben er nog niet heel enthousiast over. Biscuit bleef hangen en was daardoor flink beschadigd. Vrij veel (knalroze) botercreme opgesmeerd, waardoor 'ie toch goed strak werd (wat vervolgens weer amper te zien was door de bloemen..)

Wat een beetje tegenviel was dat de roze marsepein nog steeds een beetje doorscheen, ook al was de botercreme min of meer dezelfde kleur. Tips hiervoor zijn welkom.