1 Laatst bewerkt door anneke79 (15-04-2012 08:04)

Onderwerp: hoeveel Nigela chocolademousse 22,5cm taart

de vraag is een superchocolade taart gemaakt van chocoladebiscuit en gevuld met chocolademouse.
Gister avond klein recept (1/2) makkelijke mouse gemaakt en klein recept (1/3) mouse van nigela om te testen.
Het wordt die van Nigela omdat de andere erg dik/hard is geworden (was gister avond niet zo), die van Nigela was luchtiger. Ik heb die van Nigela gebruikt met 350ml slagroom en 225gr chocolade, volgens de aanpassing op dit forum.

Nu DE vraag; hoeveel vulling heb ik nodig voor 3 lagen mouse in een 22,5 cm taart.

Wil niet te veel overhouden, vind ik zonde en hier wordt het niet gegeten ivm de slagroom (ik heb wel een klein hapje geproefd zowel gister na een uur als vanmorgen, maar de rest ligt in de kliko   :shh: ).

nog een vraagje (ik werk eigenlijk nooit met slagroom)
vrijdag avond maken en zaterdag vullen of vrijdag avond maken en vullen of zaterdag maken en vullen  > taart wordt zaterdag middag gehaald en zondag gegeten, ong 25min in de auto)

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: hoeveel Nigela chocolademousse 22,5cm taart

niemand :nooo ??? of ben ik te ongeduldig :Y

3

ik zou hem zaterdag vullen en bekleden. decoratie kun je natuurlijk van tevoren maken.
en hoeveel.. geen idee. alles wat over is eten we met zn allen op. zeker chocomousse maak ik altijd teveel :D
maar als je 350 slagroom gebruikt en de bijbehorende ingrediënten heb je genoeg. beter genoeg als te weinig toch?

4

Dank je wel voor het antwoord.
ik heb ook liever te veel dan te weinig.