1

Onderwerp: Beginnen met "echte taarten bakken"

Ik ben net nieuw hier en ik heb nog nooit zulk soort taarten gebakken. Nou is mijn vraag: waar moet je mee beginnen om zeg maar langzaam beter te worden? Wat is handig om als eerste taart zegmaar te maken?

Zelf ben ik half-Duits, dus ik ben ook niet gewend om zulk soort taarten te bakken, maar het ziet er allemaal wel heel leuk uit. Als ik taarten bak (bijna elk weekend) is het meestal met vooral veel fruit, en ook wel een soort vulling, maar dan veel andere vullingen, zeg maar "Duitse vullingen".

Ik ben misschien een beetje vaag, maar begrijpt iemand een beetje wat ik bedoel? :+

2

Re: Beginnen met "echte taarten bakken"

Hallo,

Welkom op dit gezellige forum. Je kunt hier van alles leren. Ik ben zelf Duits (met een rijk bakverleden) en woon sinds 14 jaren in Nederland. Voor het bakken en decoreren vind hier of op youtube heel veel handige howto’s. 
Je bakkennissen zijn zeker van nut. Ik gebruik graag vullingen en crème van “gewone” taartrecepten. Zo maak ik van een Schwarzwälder Kirschtorte een met fondant beklede taart. Chocoladebiscuit vul ik met een laag kersen met gelatine en een laag slagroom met chocorasp. Lekker!
Je kunt alle soorten fruit met slagroom als vulling verwerken.
Maar Streuselkuchen lukt helaas niet. ;) 
Heel veel succes. Ik ben benieuwd.

Groetjes van Anke

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

3

welkom op het forum.
Hier alvast een handige link
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

4

dankjewel voor de tips