Onderwerp: Niet gaar
Is ineens mijn 20cm blanda biscuit niet gaar. Heb lang genoeg gemixt en oven op 160 graden en 35 minuten. Doen jullie er een spijker in om de warmte geleiden of iemand nog een andere tip?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Niet gaar
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Is ineens mijn 20cm blanda biscuit niet gaar. Heb lang genoeg gemixt en oven op 160 graden en 35 minuten. Doen jullie er een spijker in om de warmte geleiden of iemand nog een andere tip?
10 minuten 135 graden dan 10 minuten op 150 graden en dan nog 10-15 minuten bakken op 160 graden...Langzaam opvoeren van temperatuur werkt goed. Betreft wel graden voor een hete luchtoven. In een andere oven kan je + 5 graden proberen. Succes
De blanda 20 staat bij mij al snel zo'n 50 minuten in de oven.
10 min 160
10 min 170
10 min 175
en dan nog 5-15 min op 180
Als je biscuit anders altijd wel goed is dan ligt het waarschijnlijk niet aan je bakkunsten, maar aan je oven. Een oventhermometer (die kosten maar een paar euro) kan je zekerheid geven. Het zou zo maar kunnen dat je oven kapot is.
Dit is me al twee keer overkomen. Ik ging twijfelen aan mezelf, maar de oven bleek kapot
Bedankt allemaal. Als ik het zo lees, moet ie er langer in en meer temperatuur opbouwen. Gooi 'm volgende week nog een keer in de herkansing. Dan moet ie voor het eggie. Dit was gelukkig nog om het uit te proberen.
Oven kapot, tjonge, dat hoop ik toch niet.
Dank jullie wel!
Ik heb 170 graden gedurende 50 minuten gedaan en hij is perfect! Dank jullie wel!
Bij mij immer 45 mn op 180
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Niet gaar