1

Onderwerp: het kleuren wil niet zo

ik heb de rolfondant gekleurt met een beetje bruine kleurstof maar hij wil niet bruin worden wat doe ik verkeerd. ik heb het heel lang gekneed maar niks helpt

2

Re: het kleuren wil niet zo

Hoe bedoel je het precies? Is het nog vlekkerig? Of te licht?

3

Re: het kleuren wil niet zo

Ik heb dat ook eens geprobeerd maar het werd toen bij mij een kleur als grijs of leverkleur...ver van bruin in elk geval.
Nu heb ik een ander soort bruin gekocht (ook uitde webshop) en hoop dat dit beter gaat (nog niet geprobeerd)

Nicole

4

Re: het kleuren wil niet zo

de rolfondant is dan wit met hier en daar een lichte kleur bruin en heb er toch al een half flesje in zitten . heb het eerst gekneed en toen in het midden de vloeistof en toen weer kneden. heb het ook een tijdje laten liggen maar dat hielp ook niet

5

Re: het kleuren wil niet zo

Heb je v;oeibare kleurstof of pasta uit de webshop ???

6

Re: het kleuren wil niet zo

De simpelste oplossing om bruin te krijgen blijft dan denk ik cacao toe voegen.

Ik heb zelf donker bruin van sugarflair colours. Daar heb ik mijn boris en barbara o.a. ook mee gekleurd en daar heb ik niet veel van toe hoeven voegen.
Dit merk is heel geconcentreerd.

7

Re: het kleuren wil niet zo

ik heb uit de toko asia waar je de kleurstoffen kunt kopen van die vloeibare druppels zijn het . dus als ik daar cacao aan toevoeg word hij dan wel bruin.

8

Re: het kleuren wil niet zo

Ja hoor. Toen ik mijn bambi taart maakte had ik alleen nog maar vloeibaar. Bambi zelf, (zie plaatje bij mijn naam) heb ik gekleurd met cacao en een beetje rood.

9

Re: het kleuren wil niet zo

hoi wendy als ik je fotos zie dan zakt de moed me al in de schoenen want het paard wat ik vandaag maakte lijkt helemaal niks als ik jou album bekijk

10 Laatst bewerkt door wendy (23-07-2006 09:42)

Re: het kleuren wil niet zo

Hoho, niet zo slecht over jezelf hoor, ik was ooit ook een beginner die het nog moest leren allemaal. :)
Gewoon heel veel bakken en oefenen dan leer je het vanzelf. Enne, kom anders ook gezellig naar de meet &greet 4 november, dan kun je van veel ervaren taartenbaksters veel tips en truukjes afkijken. :D
Wel showen hoor. :)

11

Re: het kleuren wil niet zo

hee wat leuk ik zal het onthouden. wat ik gisteren ook dacht dat het misschien te warm was om alles te maken want nu een dag later smaakt de taart veel beter. en als de rolfondant nog dunner is en de kleurstoffen goed kleuren komt het wel goed denk ik