1

Onderwerp: Hoe maak jij je fondant?

of koop je het liever kant en klaar?

ik heb het zelf eens een keer gemaakt met zo een zak gekleurde spekjes (uiteindelijk is alles roze) en een berg poedersuiker dit was prima te doen maar....

nu wil ik voor op het werk een behoorlijke taart maken
en ben aan het twijfelen of ik kant en klare fondant ga gebruiken of zelf maken.

Dus wat is jullie suc6 recept en welk evt. merk marsmellow's gebruiken jullie er voor?

Re: Hoe maak jij je fondant?

ik gebruik kant en klare fondant
ik koop meestal witte in 1 kilo verpakking en kleur deze zelf als ik kleur nodig heb
of haal er kleine pakjes van 250 gram bij voor de kleine versieringen ed...

ligt een beetje aan jezelf wat je het makkelijkste vind

ik bestel meestal gewoon online bij taartoutlet zijn redelijk goedkoop met alles maar kwaliteit en service zijn goed

gr

3

Ik maak het altijd zels van marshmellows omdat het dan geen koemelkeiwitten bevat (onze dochter heeft kma)

ik gebruik satin ice die ik zelf kleur..

zit geen lactose in dus zeer tevreden  :Y

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

5

Ik gebruik altijd funcakes, en dan pakjes van 250 Gr., scheelt een hoopwerk met mengen!

Succes

6

satin ice hiero ^^

Enthousiaste groet, Maxime

7

Hey

Misschien rare vraag, maar als je die fondant dan zelf mengt moet je dit dan met de handen doen of zou je deze ook mogen kneden in machine.

alvast bedankt.

debbie

Ik gebruik ook Satin Ice. Zonder zuivel (lactose en eiwitten!), noten en gluten. Ik kleur t zelf, alleen zwart is moeilijk. Kleuren doe ik gewoon door met de hand te kneden. Dit is ook bij 500 gram geen probleem. De smaak vinden we ook nog heel lekker. Verder vind ik dat het fantastisch werkt.

Er is trouwens in Canada zwarte satin ice op de makrt. Het zou mooi zijn als die hier ook leverbaar wordt....

Twee keer knippen, nog te kort.

9

De eerste paar taarten heb ik zelf fondant gemaakt van marshmellows. Daarna ben ik snel overgestapt. Eerst naar Bakels en nu gebruik ik sinds oktober Satin Ice.

~ Never waste a good crisis... ~

10

Taart van Anna schreef:

Er is trouwens in Canada zwarte satin ice op de makrt. Het zou mooi zijn als die hier ook leverbaar wordt....

In de VS hebben ze heel veel kleurtjes. Het heeft er mee te maken of die kleurstoffen voor hier worden/ zijn goed gekeurd. Ik hoop echt dat dat binnenkort zo is, want nu gebruik ik rood / zwart van een ander merk en ik zou liever alles van SI hebben.

~ Never waste a good crisis... ~

11

Ik gebruikte Zeelandia fondant, heerlijk. Alleen niet meer leverbaar :(  De nieuwe levering geprobeerd alleen die was me toch waardeloos!! :nooo  Nu van de sligro geprobeerd, amar dat is het ook niet.

Van de week wil ik het zelf gaan proberen te maken(iemand nog een idee voor een recept? Ik heb de recepten al bekeken, hoe doen jullie dat met marsmallows?) en anders ga ik kijken om satin ice...

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/