1

Onderwerp: botercreme

Hoi, ik ga morgen een barbietaart bakken. En wil onder andere botercreme gebruiken. ik gebruik de mixen van funcackes. Toen ik de spullen online kocht heb ik ook contact gehad met de klantenservice omdat mijn taart vanwege de marsepijnen jurk niet in de koelkast mag. bij de klantenservice vertelde ze me dat de botercreme van funcackes buiten de koelkast bewasrd mag worden.

Ik heb roomboter gekocht, campina botergoud ongezoute zachte roomboter. maar op deze verpakking staat koel bewaren max 7 graden. wie weet hoe het zit? Wil niet dat het meisje er ziek van wordt

groet Rob

2

Re: botercreme

Maar waarom mag je marsepeinen taart niet in de koelkast?

3

Is dat roomboter in een kuipje of "papieren" verpakking?

groetjes Marlies

4

De taart is te groot voor de koelkast en de marsepijn gaat dan smelten / glijden is me verteld. de boterceme zit in een soort papieren wikkel. geen bakje in ieder geval

ik bewaar me boter meestal buiten de koelkast. Gebruik ook roomboter op brood en die ligt nooit in de koeling ....En dat is ook in zo'n papieren wikkel.  En ik dacht dat botercreme toch goed buiten de koelkast houdbaar is

6 Laatst bewerkt door annick67 (13-04-2012 06:55)

Botercrème is prima buiten de koelkast houdbaar, mits niet de mix gebruikt. Daar zit vocht in en dat kán ervoor zorgen (niet iedereen heeft dat, maar wil je het risico nemen? ;)) dat de marsepein/fondant van je taart glijdt. Ik zou dan ook de 1:1-crème gebruiken. Hierbij is het 1 deel roomboter (ik gebruik ook die Campina Botergoud, gaat prima) en 1 deel suikerbakkerspoeder.

Bovendien mag die taart echt wel in de koelkast, als hij erin past natuurlijk....  :lol:

Let op dat je marsepEInen taart je geen 'pijn' gaat doen.... ;)

7

maar ik doen altijd marsepein taarten in koelkast en niks miss hoor,en gewoon roomboter ook gebruikt en gaat alles prima

8

annick67 schreef:

Botercrème is prima buiten de koelkast houdbaar, mits niet de mix gebruikt. Daar zit vocht in en dat kán ervoor zorgen (niet iedereen heeft dat, maar wil je het risico nemen? ;)) dat de marsepein/fondant van je taart glijdt. Ik zou dan ook de 1:1-crème gebruiken. Hierbij is het 1 deel roomboter (ik gebruik ook die Campina Botergoud, gaat prima) en 1 deel suikerbakkerspoeder.

Bovendien mag die taart echt wel in de koelkast, als hij erin past natuurlijk....  :lol:

Let op dat je marsepEInen taart je geen 'pijn' gaat doen.... ;)

ik wil de mix gebruiken in combinatie met bakkersroom om zo een soort van zwitserse room te maken. de taart wil ik dan als volgt vullen.
zwitserseroom samen met aardbeien jam, verse aardbeien en mandarijntjes.

de taart wil ik dan afsmeren met botercreme 1:1 dus alleen roomboter en bakkerssuikerpoeder. als het goed is zou de marsepEIn ( :lol: ) dan niet moeten gaan glijden.

Ben alleen bang dat de condens in de koelkast ervoor zorgt dat het marsepein en fondant versieringen die ik heb gemaakt (roosjes) er niet zo mooi van uit gaan zien.

De Barbie / prinsessentaart komt op een rond zilver taart karton, de roosjes komen onder rondom de jurk. en dit alles op een roze onder plank met torens  en sterretjes ernaast  :D  Helaas waren de ijsfontijnen op bij de Action.

PunBB bbcode test

Banketbakkersroom moet dan weer wel in de koeling. Ik vind dat sowieso geen ideale vulling voor ons soort taarten, maar dat terzijde :)

Kun je de barbietaart niet op het onderbord zetten vlak voor gebruik? Dan nog even de roosjes erlangs leggen en klaar is kees.
Als je dan je barbie op een stevig cakeboard zet, kun je hem makkelijk verplaatsen.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

10 Laatst bewerkt door robke (13-04-2012 09:47)

Ow bij de leukstetaartenshop hebben ze me verteld dat de banketbakkersroom van FunCakes niet in de koeling hoeft!

De barbie komt op dat zilveren kartonnetje en de roosjes komen er langs.
Dan kan hij eventueel wel in de koeling, dat zilveren kartonnetje zit niet vast op de roze plank

maar ben dan bang dat de condens van de koelkast het marsepein en de fondant minder mooi maken. tevens komen ze de taart vanavond halen en van mij naar hem is het wel 40 min rijden

Ja ik ben ook geen fan van taarten die in de koelkast moeten, maar als de taart voor iemand anders is zou ik het risico met de banketbakkersroom niet nemen.

Is het uit een pakje? En wat moet je erbij doen?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/