1

Onderwerp: taart in vriezer zonder bescherming?

Hallo,

Ik heb 2 vragen voor mijn taart. Ik heb afgelopen weekend een taart gemaakt voor mijn zoon maar doordat ik geen pipinggel had heb ik de ouwel er niet op gemaakt. Nu heb ik de hele taart zonder deze ouwel onbeschermd in de bovenste la van onze vriezer gezet. Deze vriezer gaat eigenlijk nooit open dus het leek mij dat dit wel kon. Maar is dit ook zo??
En de ouwel, kan ik die op de 26e op de bevroren taart maken of moet ik wachten tot dat hij ontdooit is.

Al vast bedankt voor jullie tijd en eventuele antwoorden.

2

Re: taart in vriezer zonder bescherming?

ik zou hem nooit onbeschermd wegzetten, maar met een kartonnen taartdoos of pedaalemmerzak erom.

Dan moet je er wel aan denken dat je de zak er wel afhaalt (als je deze gebruikt) want anders zal hij tijdens het ontdooien gaan kleven.
Tijdens het ontdooien (doe ik ook in een kart. doos met een bakje zout tegen het vocht, gewoon op het aanrecht) kan je de plaat erop leggen. Door de condens zal deze wel gaan plakken.

3

Ik zou idd ook geen taart zo in de vriezer zetten want je krijgt dan toch veel meer kristallen erop en dan is er ook nog geuroverdacht van andere dingen die in de vriezer staan.

Ik pak ze altijd in met dubbel plastic en bij het ontdooien zet ik hem dan idd ook in een kartonnen doos.

It's just a piece of cake

4

Hoi Kaatjuh,

Haal je de taart dan ook 24 uur voordat je hem gaat aansnijden uit de vriezer? Ik heb hem 28-4 vanaf 11 uur nodig, dan zou ik hem dus op 27-4 rond de middag uit de vriezer moeten halen toch?
En gaat dat wel goed met de vuling? er zit banketbakkers room in en het leek mij dat de taart dan in de koeling moest blijven.

gr Marjan

5

Het beste is om de taart in een kartonnen doos 24 uur voor gebruik in de koelkast te zetten. Zo kan hij rustig ontdooien!

Dus niet ontdooien op het aanrecht en al helemaal niet als er koelakst vullingen in zitten.

De ouwel kun je er het beste pas opdoen vlak voordat je hem gaat aansnijden!

Liefs, Zanoni

6

En moet de ouwel er dan gewoon opgelegd worden of toch ehh hoe heet dat spul ook al weer... er voor gebruiken?

7

Het beste is piping gel, dat wordt het mooiste (kun je tegenwoordig ook bij de makro kopen). Dun laagje op het oppervlak of op de ouwel.

Heb je dat niet, dan het liefst tylose met water, maar niet te dik (papperig) maken, en een heeeeeeeeel dun laagje op het ouwel doen met een kwastje.

Heb je ook geen tylose, gebruik dan gepasteuriseerd eiwit, of water. In beide gevallen maar zeker met water zou ik de oppervlakte heeeeeel licht met een kwast met water vochtig maken. Pas op dat het niet te nat wordt!
(even gekopieerd uit een topic van glamour)

Liefs, Zanoni

8

Dank je wel! Ik ga dan heel snel piping gel kopen en hem daarmee volgende week zaterdag op de taart maken.

Gr Marjan

9

succes!! en alvast een hele fijne verjaardag!

Liefs, Zanoni