1 Laatst bewerkt door Dame16 (11-04-2012 10:26)

Onderwerp: Lekkerste slagroom recept?

Wie kan mij helpen naar een lekkere slagroom recept?
(om een taart mee te vullen of om cupcakes mee te decoren)
Dus plaats als je wilt jouw lekkerste slagroom recept en graag met de foto van de ingredienten.
Mijn recepten mislukken steeds!!

XX.

Ben geen 16 ! XD :p

2

Re: Lekkerste slagroom recept?

?? nobody

Ben geen 16 ! XD :p

3

'k snap niet  :s

Ik heb altijd een zo'n plastic beker met verse slagroom. Suiker erbij, opkloppen en klaar. Hoezo recept?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ondanks dat ik geen slagroom kan kloppen snap ik 'm ook niet helemaal. Ik dacht ook dat je alleen de slagroom met suiker op hoefde te kloppen....

5

Dame16 schreef:

?? nobody

Sorry, ik was even weg. En met mijn vele anderen...

Ik ga je verplaatsen naar Bakken & vullen, ingezonden recepten is voor ingezonden recepten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Recepten voor slagroom? Slagroom maak je niet echt..

7

aangevette slagroom. Dus mascrapone los maken, slahroom opkloppen met suiker en wat vanille suiker, dat door elkaar...........mmmmmm Kan je bv ook kaneel toevoegen en zoveel meer.........

8

Ik las hier ergens dat mensen 1 of 2 eetlepels jam door de slagroom deden en dan zonder suiker opklopten. Moet ook heerlijk zijn.

9

En natuurlijk de welbekende slagroom met saroma. Verschillende smaken en lekker stevig voor toeven :Y

10

:think: frambozenmousse, aardbeienmousse, bonbonblocroom, chipolata enzenz
Gewoon hier links bij de recepten :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

kan ik gewoon slagroom stijf kloppen en dan aardbeien erop leggen en dat als vulling gebruiken? hoeveel suiker moet er dan bij de slagroom?

12

ik doe er wel altijd klopfix door, maar er zijn dames hier die het zonder doen.
Geen idee hoeveel suiker eigenlijk.... ik gebruik nooit kale slagroom :nooo 
Wel aangevette :9 : da's gelijke delen slagroom en mascarpone en dan (bij 2x250) 2 eetlepels vanillesuiker en 1 zakje klopfix :)

13

ik ga een blanda taart maken van 20cm...hoeveel zou ik dan nodig hebben?? en die mascarpone, waar haal je die??

14

mascarpone haal je bij Appie (AH) enzo; is roomkaas :) gaat per 250gr. Je kunt ook monchou gebruiken, is in kleinere pakjes :Y

15

Op een bekertje slagroom van 250 ml gebruik je 2 afgestreken eetlepels suiker.

Groetjes, Monica

16

slagroom-mascarpone kan overigens ook prima in de vriezer :Y

17

edwina schreef:

kan ik gewoon slagroom stijf kloppen en dan aardbeien erop leggen en dat als vulling gebruiken? hoeveel suiker moet er dan bij de slagroom?

ja dat gaat. Suiker naar smaak bij doen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

18

Adriana69 schreef:

En natuurlijk de welbekende slagroom met saroma. Verschillende smaken en lekker stevig voor toeven :Y

heb het eens geprobeerd, is toch niet mijn smaak.  Gelukkig verschillen smaken. ;)

19

De slagroom opkloppen met poedersuiker ipv gewone suiker is superlekker ;)

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

20

thanks iedereen!!! ik wou morgen een taart met slagroom vulling maken en wou net een nieuw topic openen maar zag toen deze! handig  :D

ik schrijf meteen alles op!!

21

wat ik doen opgelopte slagroom mascarpone de bij,vanille van pattides voor de smaak en klopfix en klaar ,mischien beetje suiker maar niet te veel

Ik het het lekkerste slagroom recept!   ;)

Karamel maken met suiker, slagroom en roomboter, laten afkoelen en dit door je geklopte slagroom spatelen! Echt super lekker!

Ik doe dat op mn Banoffee Pie. Daarvoor gebruik ik 300gr suiker (laten karameliseren), 200ml slagroom (tegen t kookpunt aan en dan toevoegen aan de suiker) en 150gr roomboter (als laatste door t papje roeren) voor de karamel. Maar daarvan gaat wel de helft onder in de bodem vd taart. De andere helft spatel ik door 700ml geklopte slagroom (met klopfix).
Denk dat je bovenstaande gewoon kan delen door de hoeveelheid die je nodig hebt?

23

VanessaAssenav schreef:

Karamel maken met suiker, slagroom en roomboter, laten afkoelen en dit door je geklopte slagroom spatelen! Echt super lekker!

Ik doe dat op mn Banoffee Pie. Daarvoor gebruik ik 300gr suiker (laten karameliseren), 200ml slagroom (tegen t kookpunt aan en dan toevoegen aan de suiker) en 150gr roomboter (als laatste door t papje roeren) voor de karamel. Maar daarvan gaat wel de helft onder in de bodem vd taart. De andere helft spatel ik door 700ml geklopte slagroom (met klopfix).
Denk dat je bovenstaande gewoon kan delen door de hoeveelheid die je nodig hebt?

dan is het toch geen slagroom meer maar karamelroom?  klinkt wel heel lekker!

24

oh nou dan vind ik bavarois en ganache ook slagroomrecepten

xhafal schreef:
VanessaAssenav schreef:

dan is het toch geen slagroom meer maar karamelroom?  klinkt wel heel lekker!

De smaak van slagroom vind ik nog steeds aanwezig. Marmer het er ook altijd door, misschien dat het daardoor komt. Maar het is idd heeeeeel erg lekker en weer wat anders  :D
Ik denk dat ik mn volgende taart met laagje karamelslagroom ga doen en laagje bananenmousse  :9