1

Onderwerp: vruchtenvulling

hallo,

Wij gaan morgen avond weer een taart maken die vrijdag avond aangesneden zal worden. een borstentaart... maar nu willen we er graag vruchtjes tussen de vulling doen. welke vruchten kunnen we het beste gebruiken en is dat een dag goed buiten de koeling? ivm de fondant..

graag jullie tips.

PS: de botercreme zal worden aangemaakt met 50 ml water en 50 ml drank. volgen jullie het nog? haha

2

Re: vruchtenvulling

Vruchten vulling in te taart word hier eigenlijk altijd in de koeling gezet.
meeste gevraagde was hier altijd vruchten cocktail (zo een blik en dan zonder de sappen :) dat kan volgents mij wel buiten de koelkast bewaard worden

maar de botercreme die je gaat maken is dat om de taart mee af te smeren of te vullen?

als je hiermee wil gaan afsmeren gaat je fondant smelten vanwege het water/drank in de boter

3

maar je smeert toch altijd af met botercreme? (wij wel tenminste :D ) de mensen voor wie de taart is willen er jack daniels in hebben. en bij de leukste taartenshop vertelde de verkoopster dat we die gewoon 50/50 kunnen mengen met de botercreme..

het is de bedoelig om de taart er mee te vullen en af te smeren..

4

water en fondant gaat bijna altijd smelten helaas of je het nou in de koelkast neerzet of daar buiten

je kan hem er wel mee vullen maar om mee af te smeren zou ik het risico niet nemen.

dan zou ik de gewone botercreme gebruiken die je maakt zonder water en zo gaat hij niet smelten ook :)