1

Onderwerp: Vullingen te nat?

Beste allemaal,

Ik ben helemaal nieuw met taartbakken, maar mijn dochterje wordt 1 a.s zaterdag en ik wil heel graag zelf haar eerste verjaardagstaart maken. Nu wil ik graag een biscuitetaart met een citroen en aardbeien bavarois maken met de recepten van deze site, met een marsepeine toplaag.

Maar ik vraag mij nu af of recepten voor vullingen waar relatief veel vocht in zit (meer dan botervullingen bv) zoals een bavaroisvulling, of de taart dan niet nat en zompig gaat worden na verloop van tijd?

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang blijft de taart 'lekker' als je deze vullingen gebruikt?

Alvast heel erg bedankt!

Grtjs Inge

2

Re: Vullingen te nat?

Ik heb hier nooit last van gehad.. Als je twijfelt kan je evt een dun laagje botercreme smeren op je laag zodat de vullingen niet door het biscuit lopen.
Zelf maak ik soms appeltaartvulling (die bak ik dan 15 min in de oven zonder het deeg) en daar komt veel vocht van af. Ik gebruik dit vocht juist om mijn laagjes te temperen!

3

Dankje Biejangkaa!

Ik had inderdaad al bedacht om eventueel wat roomboter of iets op het biscuit te smeren.

Mag ik vragen wat je precies met 'temperen' bedoelt?

groeten,
Inge

4

Graag gedaan:)
Temperen is een soort vochtig maken van je laagjes biscuit zodat het niet droog wordt. Ik kan het niet al te goed uitleggen, anders moet je het even door de zoekmachine gooien!

5

Hoi Biejankaa,

ik denk dat ik wel snap wat je bedoeld! Ik denk dat ik daarom dan ook het laagje boter laat zitten en het gewoon zo ga proberen!

thnx,

Grts Inge

6

Ik heb al vaak chocolade bavarois gebruikt en spuit dan alleen een dijkje botercreme verder niet. Het wordt niet plakkerig of nat. Ik maak alleen niet het deeg nat zoals hierboven verteld wordt.
Verder met jam ook geen problemen gehad.
succes!

7

Biejangkaa schreef: