Onderwerp: Welke fondant bevalt het beste?
Ik wil binnenkort een taart maken, bekleden en natuurlijk versieren.
Maar welk merk fondant is daar nou het beste voor?
Het liefst al gekleurd.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Welke fondant bevalt het beste?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil binnenkort een taart maken, bekleden en natuurlijk versieren.
Maar welk merk fondant is daar nou het beste voor?
Het liefst al gekleurd.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Smaken verschillen
Veel verschillende merken en iedereen vindt een ander merk het fijnst. Dat is echt persoonlijk en dus een kwestie van uitproberen
Ik ben ooit begonnen met een starterspakket van RegalIce en vind die nog steeds heel fijn werken.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/fond … -4512.html
Met dit merk heb ik zelf géén ervaring, dus wat dat betreft geen tips
oei ik heb bij mn eerste keer ook regalice gebruikt, en ook funcakes.
Ik vind Regalice heel plakkerig en scherp smaken, vind het niet zo lekker. Funcakes is mat van kleur, zacht van smaak en kleeft niet aan de handen. Was mijn ervaring. Ik gebruik voor het gemak die van aveve, (is lekker dichtbij huis) zijn kleine pakjes van 250g en best lekker, vergelijkbaar met funcakes, en goedkoop 2.10 euro /stuk. Grote witte blokken zijn 6.50 euro en de kleurstof is 2.09 euro/stuk.
Dit zijn de enige merken die ik ken.
Maar zoals Sonj@ zegt, zelf uitzoeken en proberen is de boodschap.
Oh ja, ik gebruik nu (bijna) altijd de marshmallow variant van Regalice
Ik gebruikte voor al mijn taartjes de fondant uit de emmers van Bakels.
Kocht namelijk mijn spulletjes vaak bij Wendy en toen de tijd gebruikte ze die ook altijd voor het bekleden.
Dus eigenlijk gewoon op haar vertrouwd en ik wil ook niks anders eigenlijk.
ik heb funcakes gebruikt.. maar tegenwoordig ben ik over op satin ice..
maar ik kleur zelf
Ik heb laatst (vertrouwend op de Mjam test) de fondant van Sligro gehaald, Niels de veye. Eerste instantie leek hij wel goed en bijna het zelfde als funcakes, maar nu merk ik dat er snel scheurtjes in komen..
dus ga nu even de bakels proberen. Xenos is een ramp. en anders Jamin (maar dat is naar horen zeggen precies hetzelfde als funcakes)
Duidelijk dat smaken verschillen. Ik vind de funcakes echt 2x niks. Ik vind hem gewoon echt niet lekker, en ik vind hem ook niet fijn werken. droogt veel te snel uit. Ik gebruik momenteel de satin ice. Ik vind deze wel beter, maar ook niet echt geweldig, dus ga hierna nog eens weer een ander merk proberen. Ik ben begonnen met Balina paste to cover. Helaas is die in Nederland nergens meer verkrijgbaar, waarom weet ik niet. Ik vond dit verreweg de fijnste fondant. Lekker, en bleef soepel. Alleen niet geschikt voor boetseren,want hij hardt niet uit. Als iemand weet hoe of waar deze fondant nog verkrijgbaar is, laat het dan alsjeblieft weten.
Ik heb al verschillende merken geprobeerd,maar was eigenlijk nergens echt tevreden mee..
Funcakes,M&B,Satin Ice,Bakels maar nu heb ik het gevonden!
In2bake vindt ik het fijnste werken.
Is er gewoon in wit maar ook in pakjes van 250 gr in verschillende kleuren.
Ik zweer bij in2bake!!
Mooie kleuren, plakt niet en heel goed te gebruiken zonder tylose, dus t
blijft lekker!
Dankjullie voor de antwoorden.
Ik heb nu een starterspakket van funcakes gekocht.
Als het goed is krijg ik die morgen binnen dus dan ga ik vrijdag eens kijken wat ik gedaan krijg.
Waar koop je die in2bake fondant dan? Ik kan het op google niet vinden.
En wat is Tylose?
Ben een echte beginner merk ik want ik lees hier soms dingen die ik toch echt op moet zoeken. Hihi
Ik raad iedereen die van de Boeren Bond aan! Probeer het gewoon eens... hij is hartstikke soepel om mee te werken, plakt niet, is super lekker en ook nog eens stukken goedkoper! Het ligt in de schappen bij de broodbakspullen en het heet suikerpasta.
Waar koop je die in2bake fondant dan? Ik kan het op google niet vinden.
En wat is Tylose?
Ben een echte beginner merk ik want ik lees hier soms dingen die ik toch echt op moet zoeken. Hihi
In2bake kan je o.a. kopen bij taartenmaken.com.
En tylose is een poeder die je door fondant (en Zeelandia marsepein) kan doen voor de stevigheid.
Je kan er ook lijm van maken als je er een beetje water aan toevoegd.
Inkiepinkie schreef:Waar koop je die in2bake fondant dan? Ik kan het op google niet vinden.
En wat is Tylose?
Ben een echte beginner merk ik want ik lees hier soms dingen die ik toch echt op moet zoeken. HihiIn2bake kan je o.a. kopen bij taartenmaken.com.
En tylose is een poeder die je door fondant (en Zeelandia marsepein) kan doen voor de stevigheid.
Je kan er ook lijm van maken als je er een beetje water aan toevoegd.
Ik neem aan dat je dan die merkloze fondant bedoelt. Hoe kan ik weten dat dit inderdaad In2bake is? Kun je dat ergens terugvinden, of moet ik dan puur op het forum afgaan.
Gr. Anja
Ik gebruikte eerst Pettinice van Bakels en ik ben overgestapt op Satin Ice. De smaak vind ik veel beter en het is veel gladder na het bekleden.
Voor boetseren moet ik zeggen dat Satin Ice wel wat zacht is, daar moet behoorlijk wat tylose door, of mixen met gumpaste. Misschien dat ik daarvoor nog wel weer een kilootje Bakels of iets anders ga kopen.
RegalIce (de gewone) vind ik het fijnst en lekkerst
FC vind ik echt veuls te zoet; SatinIce niet lekker, maar werkt wel heel fijn; Callebout lekker en werkt goed, alleen niet goed verkrijgbaar.
Kortom, zoek je eigen weg in de fondantjungle
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Welke fondant bevalt het beste?