1

Onderwerp: Stapeltaart vragen (springvorm en karton)

Hallo,

Ik heb een paar vragen mbt het maken van een stapeltaart.
Ten eerste welke maten qua springvorm ik het beste kan nemen. De taart hoeft niet mega groot te worden, zat zelf te denken aan 24/25 cm als grootste maar hoeveel cm verschil moet er tussen zitten? Ik wil namelijk een stapeltaart van 3 taarten maken.
Tweede vraagis over het gebruik van vetvrijkarton.
Als ik gebruik maak van een bakvorm 20cm, gebruik ik dan ook vetvrij karton 20 cm of neem ik die iets kleiner? Helemaal bij de stapeltaart wil ik natuurlijk niet een stuk je wit karton zien.

Mijn dochter wordt 3 maart 2 jaar en voor haar wil ik deze taart gaan maken. Dus een foto zal er wel komen maar niet direct. Heb nog even de tijd om iets leuks qua decoratie te gaan bedenken.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Gr
Ilonka

2

Re: Stapeltaart vragen (springvorm en karton)

Ik zou er

Carpe Diem !

3

In het voorstel van Monique heb je dan voor rond de 30 personen taart, waarschijnlijk we iets meer zelfs al je taarten mooi hoog worden, dan kun je wat kleinere puntjes snijden.
Kartonnetjes inderdaad iets kleiner knippen dan het taartje wat er op staat.
Succes met dit project!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Dan nog effe een wellicht hele domme vraag van mij: hoe houdt zo'n stapeltaart zich nou bij het snijden? Je hebt hem dan wel gestut met stokjes of dergelijke, maar als je wat druk uitoefent bij het snijden (ik neem aan dat je bij de bovenste taart begint, hahaha) duw je het dan niet helemaal in elkaar?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

Ik heb de taart zaterdag gemaakt en zondag aangesneden. Maar het ging prima. Gewoon begonnen met de bovenste taart, gewoon zo laten staan. Toen de op was het vetvrije karton er afgehaald, bleef gelukkig niet plakken, dus de 2de laag zag er ook nog perfect uit. Vandaag is de taart op. Iedereen was er dol op.
Ik zal hem morgen wel even bij de taartenparade zetten. Ben er gewoon helemaal trots op...

Ilonka

6

Okee, geweldig!! Ga ik me binnenkort dan ook maar eens aan wagen....

Groetjes Wendy

7

zit nog steeds met de stapeltaart in m´n hoofd; heb de how-to gelezen, hierin worden houten deuvels gebruikt maar ik lees ook wel eens over chocoladesticks (mikado van Lu, als ik het goed begrijp). Die kun je daar dan dus ook voor gebruiken? Dat is dan toch veel leuker/lekkerder als houten deuvels? Of houden die chocosticks niet zo lang?

Groetjes Wendy

8

Ik gebruik altijd de chocosticks van de AH, ze hebben ze in de smaak butterscotch of mint en dat werkt prima. Bij het aansnijden hoef je dan niet deuveltjes of houten stokjes eruit peuteren en degene die het stuk met het stokje krijgt heeft dan een extraatje!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

Ik had inderdaad chocostick gebruikt, van de jamin. Volgens mij met sinasappelsmaak. De taart bleef goed staan, dus ze houden het wel.

10

En ik heb pas die smurfensticks gebruikt, liggen bij het snoep. Ook lekker

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

hmmm, al die bovengenoemde dingen ken ik dus niet.... Zit er net als bij de Mikado wel koek in die chocosticks of zijn ze helemaal uit chocolade?

Groetjes Wendy

12

Gebruik eigenlijk altijd zuusrtstokjes gaat perfect.

josee

13

hou dames,

even hier een vraagje over aangezien ik nog nooit een taart heb gestapeld,
:

moet zeg maar de tweede taart OP de stokjes van de onderste taart worden gezet, en de derder taart ind estokjes van de tweede? moet je dus dan ook gaatjes maken in de kartonnentjes of niet? misschien erg dom maar aldoende leert men hahaa

alvast bedankt voor de uitleg

groetjes van libby

14

Er mogen geen gaatjes in je karton komen. Karton steunt juist op de stokjes.

15

zijn dat  mikado stokjes(lange fijne stokjes(koek) met laagje chocolade?

16

Ja dat kan, maar kan ook gewoon met chocolade stokjes/sticks, verkrijgbaar bij de supermarkt.

17

Helaas dus niet in Belgi

Groetjes Wendy