1

Onderwerp: hoe tutu rok taart

voor mijn dochters 4de verjaardag ga ik een tutu rok taart maken. heb hem met 2 versie's gezien.
een met allemaal gefrilde randen eromheen en een met op zijn kop opgeplakte hartjes (ongeveer 4 rijen)

maar wat is het makkelijkste van deze twee. ik denk zelf de hartjes, de andere vind ik een beetje rommelig

en plak ik die dan vast met eetbare lijm?

en laatste vraag, moet ik de onderste bisquit gewoon in vorm laten of moet ik hem afronden aan de bovenkant. ik zal foto bijvoegen!

http://3.bp.blogspot.com/-H1IW11rhuYM/TgR4J335SMI/AAAAAAAAFDQ/-bwiGafnm78/s1600/tutu%2Bcake.jpg
http://media.cakecentral.com/gallery/701110/600-1302369440.JPG

Re: hoe tutu rok taart

Ik denk inderdaad dat de hartjes makkelijker zullen zijn. Je kunt ze inderdaad vastplakken met lijm, maar volgens mij blijft het ook zo wel aan de bc plakken. En voor wat betreft het rond snijden, dat is maa net wat je het mooiste vindt. Denk wel dat deze voorbeeldtaarten wat bijgesneden zijn. Succes!

3

Heb je wellicht een wondermold? Daar het bovenste stukje afsnijden.. dan heb je ook zo'n vorm.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

nee wondermold heb ik niet,
en ik dacht eigenlijk dat de onderste laag gewoon bekleed was en daar de hartjes op, maar dat hoeft niet perse, kan dus gewoon hartjes tegen de botercreme gaan plakken??? gaat dat niet zakken als de botercreme warmer wordt door warme ruimte of zo?

en zal ik de hartjes gewoon van fondant maken of er toch een beetje gumpaste doorheen doen zodat ik het een beetje kan vormen of misschien met wat tissues omhoog laten staan zodat ze niet over elkaar gaan plakken???

Misschien kan je de hartjes nog met een balltool bewerken ik vind de bovenste het mooist!

Groetjes P@trici@

nog even snel een vraagje, want ik ga hem vrijdag maken voor zaterdag.
moet ik de hartjes al van te voren maken bewerken met baltool en dan wat laten uitharden ) zo ja 1 dag van te voren?) of vrijdagavond gewoon uitsteken, bewerken en meteen opplakken. gaan ze dan niet over elkaar plakken?

iemand een idee??