Onderwerp: Wie weet er antwoord ??

hoi dames ik ben nu al 3 dagen bezig om cake pops temaken

ik bak een taart 17,5 cm ! dit gaat elke keer goed !
maar hoeveel boter/poedersuiker moet ik toevoegen in dit mengsel ???

ik kom er helaas niet uit
mijn cake pops zakken elke keer van hun stokje af

Wie het laatst lacht, lacht het best

2

Re: Wie weet er antwoord ??

Verhouding weet ik ook niet, maar heb het ooit eens geprobeerd nav een recept op het forum, maar vond het niet lekker. Veel te machtig. Ben overgegaan op de cakepopmaker, en die vind ik super!!
Sorry dat ik je niet verder dan helpen.

3

heb je de pops eerst laten uitharden in de koelkast? en daarna het stokje eerst in gesmolten chocolade dippen en dan in de pop steken..

"Let’s face it, a nice creamy chocolate cake does a lot for a lot of people; it does for me." Audrey Hepburn

4

Dit heb ik in het begin ook gehad. Ik gebruik cake of biscuit en doe daar botercreme bij, maar dan wel beetje voor beetje. Net genoeg om het net te laten plakken en er een bal van te rollen.

Daarna de koelkast in en hard laten worden. Vervolgens stokjes in de candymelts of chocolade dippen en in de bolletjes steken. Daarna gaan ze bij mij weer de ijskast in waarna ik ze er per 3 ongeveer uit haal om ze volledig in de candymelts te dippen.

Ik heb, na veel pogingen, gemerkt dat het belangrijk is om niet te veel botercreme te gebruiken en ze koud te dippen, dan heb je namelijk de minste kans op glijden.

succes!

5 Laatst bewerkt door djehr (08-04-2012 20:43)

volgesn mij is er een topic waar de hoeveelheden bij staan. Zal even voor je zoeken...

uit het topic van Lune:

lune schreef:

Per 100 gram biscuitkruimels meng ik er 80 gram stevige botercreme doorheen (dus 20gr. roomboter, 20gr. margarine, 40gr. poedersuiker en wat vanille extract).

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17249

Oke dames

Ik heb nu het volgende gedaan Cake 17,5 CM verkruimeld met 40 gram boter en 40 gram poedersuiker. en een beetje citroen sap

Ik heb het mengsel in zijn geheel even in der koelkast om er straks balletjes van te draaien

als de balletjes klaar zijn doe ik ze tot morgen middag in de vriezer.

Ik hoop zo dat deze lading wel lukt want heb zin om te versieren van die leuke Cake pops :D

7

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat je de balletjes moet draaien voordat het mengsel in de koelkast heeft gestaan. Als de boter in de koelkast uithard, lijkt dat me namelijk niet makkelijk plakken-balletjes draaien...

8

en moet het niet 400 gram poedersuiker zijn ipv 40 gram...?

9

Biggeltaart schreef:

en moet het niet 400 gram poedersuiker zijn ipv 40 gram...?

nee joh, dat kan niet eens  :nooo  dan heb je alleen maar poeder!
tis 1 op 1. dus 40 gram boter met 40 gram suiker is goed.

zou zelf alleen een lepen chocopasta of zo erdoor doen. lijkt me lekkerder.

10

Wedden dat het kan  :D  ;)
Laat mij maar even, hahaha!

Maar ik had in de snelheid 200 gram boter en 200 gram margarine gelezen, en dan is 40 gram wel errug weinig.

De bolletjes liggen nu sins gister met stokje in de koelkast ik ga ze zo door de chocolade halen. ben erg benieuwd of dit het eindelijk is :D

12

En? Gelukt?