1

Onderwerp: decoreren zonder suikerpasta

Hallo allemaal,
Ik ben leek in het bakken, maar doe het enorm graag en merk dat wanneer ik iets kan bakken en decoreren, ik daar gelukkig van wordt.
Nu wil ik mijn man verrassen met een taartje voor hem alleen (boltaart blanda 12cm) qua smaak zal ik zekeer iets voor hem vinden maar hij is geen fan van suikerpasta, daarom zoek ik een manier waarop ik de taart kan decoreren zonder fondant. Ik weet dat ganache ook wel kan, maar is er niet iets origineler?
graag tips

ps: vandaag waag ik me aan de cakeballetjes van bakerella, de mini cupcakejes, maar met gesmolten chocolade en eiwitglazuur, aangezien ik geen candymelts in huis heb :D , moet lukken

2

Re: decoreren zonder suikerpasta

marsepein nog een alternatief? En andes alle mogelijke toppings voor cupcakes: cream cheese frosting, vanillecreme, dulce de leche, en ga zo maar door. Heel veel plezier en eet smakelijk alvast !

Groetjes, Conny

3

dulce de leche kan je dat afsmeren?
Dankjewel
tja de marsepein is hij ook niet zo voor, kdenk dat hij dat te zoet vind.

4

Probeer buttercream icing eens.. daar kun je ook mee decoreren (spuitwerk) en smaakt lekker als je er een smaakje doorheen doet. Maar ook dat is zoet..

Ook kan hij de fondant/marsepein altijd gewoon op het schoteltje laten liggen.. het hoeft niet opgegeten te worden  :+

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Pink lady: heb je nog een alternatief gevonden?

je kan ook altijd met ijs afwerken, of slagroom en chocolade schilfers, er zijn eignelijk enorm veel mogelijkheden. Beetje experimenteren :-)

6

ja, ik had een voetbaltaartje (blanda12cm) gemaakt voor een vriend van mijn zoon en had deze gevuld met fudge. Ik heb een chocoladebiscuitje (ook blanda12cm) gevuld met tobleronemousse en afgesmeerd met de fudge, mijn ventje heeft er 3 dagen over gedaan om hem op te krijgen hahaha :lol:

7

amai 3 dagen dat is de moeite. dan zal het wel gesmaakt hebben ook.