1

Onderwerp: Cupcakes..... wie heeft de gouden tip?

Alle topics er al over gelezen, maar de meeste bakken de cupcakes van Nigella, maar ik heb de mix van de webshop, gewoon omdat ik hem lekkerder vind en hij kruimelt niet.

Nu heb ik er vandaag weer een flink aantal gebakken, maar ze zijn niet echt naar mijn zin, in het midden flinken bergen, zeg maar, en niet mooi egaal. Instorten doen ze dan weer niet.

Ik heb de kitchenaid en een heteluchtoven. Met taarten voer ik de temperatuur altijd langzaam op, de cupcakes bak ik 15 min op 180 graden.

Dus als iemand me kan helpen graag, moet er vrijdag 300 afhebben om te decoreren!??!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2 Laatst bewerkt door Carin (28-01-2008 20:00)

Re: Cupcakes..... wie heeft de gouden tip?

Mijn gouden tips zijn:
Beslag in een spuitzak doen met een vrij grote ronde/gladde spuitmond. Een slagroomspuitmond zeg maar.
Een cirkel beslag in de cupje spuiten, alleen de buitenrand. Middelste blijft leeg.
Cirkels erbovenop spuiten en op het allerlaatst 'aftoppen' naar het midden/naar beneden.
Cups natuurlijk in een blik zetten maar ik neem aan dat je dat altijd wel doet.
Ik bak ze 15-20 minuten op 185 graden.

Ik gebruik overigens altijd simpel en goedkoop cakemeel van Koopmans. Ik vind die van Nigella ronduit vies namelijk. En Koopmans mislukt ook nooit, en smaakt heerlijk!

Ik weet niet hoe het met de mix van de shop zit, maar ik vervang altijd de melk door een extra ei. Misschien helpt dat ook?

Ik denk overigens dat je zou moeten zien wat ik bedoel want volgens mij is dit verhaal niet te snappen.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Thx, Carin, ik had jouw tip al op een ander topic gelezen en ik begrijp wat je bedoelt, ik doe het ook altijd met een spuitzak en heb dat bij de laatste ook geprobeerd, ging wel iets beter, maar nog niet mooi egaal.

Bij de mix van de webshop hoeft alleen boter en eieren!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

En heeft iemand ook nog een tip voor het loslaten van de cup's???????
Altijd laten de cups los van de Cup Cake's???????????

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

5

Elisa schreef:

Ik heb het nog nooit gehad dat ze loslieten, bak ze in een cupcakebakblik op 170/180 graden..

6

Ik bak de cupcakes van de webshop vrij hoog, op 190 graden volgens mij en ook wel langer, bijna 20 minuten. Direct na het uit de oven halen leg ik er een glazen snijplank op om de bolletjes beetje naar beneden te drukken :P

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Elisa schreef:

Bakken op een wat hogere temperatuur helpt daar goed tegen. Én slechts 1 muffinblik tegelijk in de oven.

Groetjes, Carin

8

Marianne schreef:

Direct na het uit de oven halen leg ik er een glazen snijplank op om de bolletjes beetje naar beneden te drukken :P

Dat lijkt me het proberen waard! Ga ik ook eens doen!
Maarre... ik ben niet blond... maar hoelang laat je die plank erop liggen :+

Groetjes, Carin

Bij mij hezelfde hoor, de cups laten altijd los, en ik bak ook met de koopmansmix met extra boter. En in een cupcakebakblik...
Maar ik heb laatste de cupcakemix van (ik geloof) dr. Oetker geprobeerd. Zo'n kant en klare doos met mix en cups. En die waren erg lekker en bleven ook heel goed in de cup zitten. Voor mij niets anders meer!
De mix van Nigella vind ik ook erg smerig namelijk.
Met Biscuit cupcakes bakken heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt mij niet erg lekker. Er hoort toch een vulling in om smaak te krijgen, vind ik.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

10

Met mix van de shop bedoelen we niet biscuitmix hoor Saskia, maar de cupcakemix uit de webshop. Die is

11

Marianne schreef:

Direct na het uit de oven halen leg ik er een glazen snijplank op om de bolletjes beetje naar beneden te drukken :P

ik draai mijn bakblik om en dan "vallen" ze ook even op hun kopje waardoor deze iets minder bergachtig wordt, maar in het algemeen komen ze er bijna altijd met een mini bergje uit ;)

mijn recept: 4/4 cake + een beetje melk erbij!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

12

Ik doe het tegenwoordig zonder spuitzak het vullen van de cups, gewoon met de lepel. Ik had het probleem dat er teveel lucht in kwam en dus ook de zijkanten lieten los en ze werden niet mooi recht. Nu ik dus vul met de lepel gaat het prima, want die cupcakemix is echt super lekker. De kinderen vragen al steeds, wanneer gaan wij weer cakejes bakken ? Ook laat ik mijn bakblik nog een paar keer op de aanrecht kloppen zodat alle lucht eruit kan ontsnappen

13

Dames haal nu net de eerste 12 eruit die naar mijn zin zijn, niet opengebarsten en niet al te hoog, precies goed.

Wat heb ik gedaan, begonnen op 150 graden en ze daarna vergeten, hahaha. Nee na 10 minuten de oven naar 180 graden en nog 10 minuutjes

14

Ik ben weer een heleboel cupcake-wetenswaardigheden wijzer :D, maar mijn "probleem" staat er niet tussen: de mijne stijgen op! Ik vul ze met een spuitzak tot 2/3, dan in de oven (stapsgewijs naar 180 graden) en van boven zijn ze prachtig recht, maar helaas maar een goede cm dik, daaronder zit allemaal lucht!
Ik vind Nigella juist wel lekker :9, maar voor de zekerheid heb ik laatst een mix van de super geprobeerd: zelfde "probleem".
Wie weet hier raad mee?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

15

Sigrid .. we kunnen elkaar de handen schudden. Ik had dat ook vandaag ... ik wacht nog op een nieuwe gouden tip!

Groetjes Tweety!

16 Laatst bewerkt door Carin (30-01-2008 20:17)

Probeer nou eens de oven temp

Groetjes, Carin

17

ik laat mijn oven altijd op 1 temperatuur en blijf er altijd vanaf ;)
Maar dat hielp vandaag niet bij mijn cupcakes :(

Groetjes Tweety!

18

Ik had prima cupcakes met zo'n simpele mix bij de supermarkt (idg C1000) waar alleen nog water bij moet! Ben nooit zo van dat soort mixen, maar moest er toen 150 CC's en vond dat wel erg makkelijk. Ze waren bovenop keurig recht :Y !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

19

Tweety1974 schreef:

Wat ook kan schelen: passen de caisses wel helemaal goed in je blik?
Want wat ik weleens heb gehad, als de caisses "zweven" dus de bodem van je blik niet raken, je er inderdaad lucht onderin krijgt.

Groetjes, Carin

20

Nee, ze passen perfect (wel een siliconenvorm), dat kan het echt niet zijn. Volgende poging zal ik naar je luisteren ;) en de oven op een constante temp. zetten :), kijken of dat helpt. Ik hoop het maar, zo kun je ze eigenlijk niemand voor zetten. Het lijkt heel wat, maar het is merendeel lucht :lol:.

www.detaartentantes.nl

21

Carin schreef:
Tweety1974 schreef:

Wat ook kan schelen: passen de caisses wel helemaal goed in je blik?
Want wat ik weleens heb gehad, als de caisses "zweven" dus de bodem van je blik niet raken, je er inderdaad lucht onderin krijgt.

Caisses passen er goed in, zweven  niet. Mijn cupcakes van vandaag waren 2/3 op de bodem, een gat en dan 1/3 erop. Onderste 2/3 van de cupcake was nog een beetje gaar en heel dik.
Ik lees dat meest van jullie de cupcake erin spuiten ... dat doe ik dus niet. Ik lepel het in. Misschien ligt het daar aan.

Groetjes Tweety!

22

Sigrid schreef:

Nee, ze passen perfect (wel een siliconenvorm), dat kan het echt niet zijn. Volgende poging zal ik naar je luisteren ;) en de oven op een constante temp. zetten :), kijken of dat helpt. Ik hoop het maar, zo kun je ze eigenlijk niemand voor zetten. Het lijkt heel wat, maar het is merendeel lucht :lol:.

:lol: jij gunt je gasten wel echt wat he :lol:

Overigens kan de siliconenvorm de boosdoener zijn! daarin lukken ze bij mij ook een stuk minder goed :(. Raar maar waar...

Groetjes, Carin

23

Carin schreef:

Probeer nou eens de oven temp

24

Ok

Groetjes, Carin

25

Carin, heel leuk die uitleg :lol:, maar bij w

www.detaartentantes.nl

Berichten [ 1 tot 25 van 48 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cupcakes..... wie heeft de gouden tip?