1

Onderwerp: Aangesneden taart bewaren

Ik lees veel berichtjes hier over het bewaren van de taarten, alleen niet over taarten die al aangesneden zijn. Ik wil graag een taart met marsepein, chocoladefudge en mascarpone met kersenjam maken...
Maar zon taart komt nooit in 1x op.
In de koelkast zou voor jam enzo goed zijn, maar de marsepein dan?
Hoe zou ik zon taart goed kunnen bewaren (2 dagen is max!)

2

Re: Aangesneden taart bewaren

Je kunt hem gewoon in de koelkast zetten. :Y Als je hem eruit haalt kan de marsepein wel een beetje gaan zweten maar dat droogt vanzelf weer op. De marsepein kan er dus gewoon tegen.

En hij blijft inderdaad wel 2 dagen goed denk ik.

3

In principe bewaar je een aangesneden taart hetzelfde als een "nieuwe": in de koelkast dus. O

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Ik doe wel altijd een stukje doorzichtige huishoudfolie tegen de aangesneden kant, tegen uitdrogen van de cake. En de marsepein gaat wel wat zweten als je hem uit de koelkast haalt maar dat is niet zo erg want hij is toch niet meer heel, en de foto's zijn al gemaakt ;) :lol:

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

5

Bij mij gaat hij meestal zo de koelkast in maar er is hier meestal niets om te bewaren! (Mijn vader c.q. oppas plundert nog wel eens de koelkast voordat de taart kan uitdrogen of hij neemt het mee naar huis voor mijn moeder! ) :lol:

Grinnek... Ik moet dus ook fotos maken?

7

Winterroosje schreef:

Grinnek... Ik moet dus ook fotos maken?

Yep van iedere taart foto's maken en hier posten natuurlijk!! Dan is het ook niet zo erg als hij op is. Kan je je altijd nog vergapen aan de foto's!!