1

Onderwerp: witte chocolade ganache.....hoe???

hoi ik wil vandaag een taart afdekken met witte chocolade ganache. maar ik lees vele variaties..met boter..ik wil hem niet te machtig. kan ik dan gewoon t recept aanhouden van pure chocolade en met slagroom en boter??? wie weet dat.

alvast bedankt

2

Re: witte chocolade ganache.....hoe???

1 deel slagroom en 3 delen witte choc :Y

maarruh :think: , 't moet goed terugkoelen, dus wel snel beginnen met smelten.

kijk eens op youtube: inspired by Michelle (3 filmpjes)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door annick67 (07-04-2012 09:43)

Hmmmmm, als je wítte ganache wil zou ik ook met wítte chocolade werken. Pure chocolade is (of wordt) geen witte chocolade/ganache.....  :nooo

Ik doe altijd alleen slagroom en chocolade. Chocolade in kleine stukjes breken (als dat nog niet zo is), slagroom góed verhitten (tegen de kook aan), dan over de chocolade gieten. Zorgen dat het goed doorgeroerd wordt tot de chocolade is gesmolten. Laten afkoelen, maar wel goed in de gaten houden dat dat niet te hard gaat, af en toe doorroeren. Als het op de gewenste dikte is kan je het gebruiken......

Kijk anders voor het recept (ook) hier:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/153/Ganache/

4

ok tnx..ik ga ff kijken...eh ben ook helemaal niet bekend met 1deel en 3delen :o

5

ja Annick witte chocola was ook de bedoeling :) en ik ga ook kijkenbij die link die je heb gegeven tnx

6

ow..ik zie op youtube dat t de hele nacht moet drogen..hmz..ken wel dan morgen maar de versiering van bc erop maken...tnx voor de tips. ik d8 dat je hete chocola erover heen moest doen maar dit wordt wel mooi :)

7

1 deel en 3 delen wil alleen maar zeggen: 100gr slagroom met 300 witte choc; offff 250 slagroom met 750 witte choc  enz ;)

denk dat het wel lukt wanneer je nu smelt, de koelkast in en vanavond afsmeren hoor :Y

8

ohh ok ..weer wat geleerd vandaag ;)maar eh..ik ben al aan t afsmeren geweest...moest ik nog langer w8? hij was vrij dik.

keek net ff in de koelkast.bovenop is mooi droog. het valt me nog nie tegen het resultaat..wel nog verbeterpunten maar denk dat het wel wegvalt..en zo niet...als ie maar lekker is hihihi spuit werk ook ff gekeken op youtube..ziet er zooooo makkelijk uit..uhmm..kga zo eens proberen wat ik dr van ken maken...

9

Ik lees vaker dat het een hele nacht in de koelkast moet, maar met een uurtje in de koelkast is de ganache vaak al stevig genoeg bij mij.

Chocolate is calling! I must go!

10

zo suf heb de witte chocolade met 300 ml room overgoten en hij is nu veeeel te dun
getracht op te lossen door er gelatine bij te doen
en zo waar met nog een extra reepje er bij kom ik een heel eind

11

Met gelatine? waarom als ik t vragen mag?

12

Ik heb van de week witte ganache gemaakt, 1 deel slagroom 3 delen chocola en vond het mier zoet. Heb er toen een deel bc door gedaan, bc van 250 boter en 125 suiker, was een toen minder zoet.

Moet wel zeggen dat het mijn eerste keer werken was met ganache maar het werkte heel prettig.

Christine.

13 Laatst bewerkt door Carien (29-04-2012 22:01)

mamishulo schreef:

zo suf heb de witte chocolade met 300 ml room overgoten en hij is nu veeeel te dun
getracht op te lossen door er gelatine bij te doen
en zo waar met nog een extra reepje er bij kom ik een heel eind

:think: je hebt dus 900gr witte choc gebruikt?? Dan krijg je wel heel erg veel ganache :think: 
Na het overgieten moet het dus ook in de koelkast om weer stijf/hard te worden :)
Geen idee wat gelatine doet hiermee, maar het is er niet voor bedoeld volgens mij :s