1

Onderwerp: Exacte verhouding choco in choco cc van mix

Hoi Dames,

Ik wil graag wat choco mini's maken van de mix. Normaal gesproken heb ik daar een speciaal Devils Food recept voor, maar dat is nogal bewerkelijk en kan alleen maar vanaf 15 cc's anders moet ik teveel ingredienten wegmikken. Niet geschikt voor een paar mini's dus.
Nu weet ik natuurlijk dat je cacao of gesmolten choco bij de cupcakemix kan doen, maar bijna niemand geeft aan hoeveel er wordt toegevoegd. (heb al wel verschillende topic gelezen) Ik heb geen tijd en zin om te klooien met de smaak dus vraag ik jullie advies in deze.

Wie maakt er vaker choco cc's met de cupcake mix en wat en in welke hoeveelheid voeg je cacao of choco toe zodat er een rijke chocosmaak aan zit? Laten we uitgaan van een recept met 250 gr mix voor 12 normale cc's. Ik hoor het graag!

Re: Exacte verhouding choco in choco cc van mix

heb weleens met de bicuitsmix van funcakes een choco gemaakt

40 gram vervangen door cacao en een extra ei erin gedaan wilde perfect (25 cm ronde vorm)

anders zelf even experimeteren met de hoeveelheid

succes

3

Re: Exacte verhouding choco in choco cc van mix

thx, heb uiteindelijk besloten het recept van rudolf (met de koffie, want hij geeft 2 verschillende choco's in zijn boek) te gaan proberen. ze gaan zo al de oven in. Ben benieuwd!