1

Onderwerp: custard-slagroom vulling

Nodig:

• 30 gr. custardpoeder (dr. Oetker)
    ½ ltr. melk
    35 gr. suiker
    200 ml slagroom
    zakje klopvast

Roer de suiker door de custard.
Neem 6 eetlepels van de melk en roer dit door het custard-suikermengsel.
Verwarm de resterende melk.
Voeg het custardmengsel al roerende toe aan de hete melk.
Breng het geheel al roerende aan de kook.
Laat het ca. 4 minuten, onder af en toe roeren, zachtjes doorkoken.
Schenk de custard in een schaal en dek het af met plasticfolie (tegen de velvorming)
Laat de custard in de koelkast helemaal afkoelen (nachtje of zo)

Zorg dat de slagroom goed koud is.
Klop de slagroom met het zakje klopvast stijf.
Roer de curstard en de slagroom door elkaar.

Je hebt nu een heerlijke romige vulling, die goed combineert met een licht zure vulling zoals bijvoorbeeld lemoncurd.

Dat is toch een TAART waard!

2

Re: custard-slagroom vulling

Klinkt helemaal goed!!! Op de lijst nog te proberen vullingen... Alleen vraagje, bij mij gaat het met de klopvast nooit goed, krijg altijd van die vieze klontjes... Tips?

Enjoy!

3

rosajati schreef:

Klinkt helemaal goed!!! Op de lijst nog te proberen vullingen... Alleen vraagje, bij mij gaat het met de klopvast nooit goed, krijg altijd van die vieze klontjes... Tips?

Ik voeg het toe als de mixer op middel hoge snelheid draait. Wellicht kun je hier iets mee.

Dat is toch een TAART waard!

Ik doe de klopvast door een klein zeefje en idd mixer op middel hoge snelheid en dan heb ik nergens last van

5

Je moet eerst de slagroom een klein minuutje kloppen en dan pas de klopvast toevoegen. Dan gaat het goed.

Groetjes Monique

6

Is dit ook stevig genoeg voor een toef?
Willy

7

Om een velletje te voorkomen op je custard, met custard bedoelen jullie toch, wat wij in Belgie gekookte pudding noemen?
Wel om dat vel te voorkomen, heb ik in bakopleiding geleerd, dat je over de pas gekookte,  hete pudding, ofwel heel dun, heel fijne suiker over strooit of je gaat er met een klont boter over, dat er een heel dun laagje vet op ligt!

8

Om een velletje te voorkomen op je custard, met custard bedoelen jullie toch, wat wij in Belgie gekookte pudding noemen?
Wel om dat vel te voorkomen, heb ik in bakopleiding geleerd, dat je over de pas gekookte,  hete pudding, ofwel heel dun, heel fijne suiker over strooit of je gaat er met een klont boter over, dat er een heel dun laagje vet op ligt!