1

Onderwerp: hulp gevraagd over 'stapel' bakblik van Ah.....

Help....

Ik heb pas het 'stapel' bakblik van AH gekocht:
1 blik, maar 3 verschillende doorsnedes gestapeld.

Heb 'm vandaag uitgeprobeerd, maar dat werd een regelrechte ramp  :grr:  :grr:  :grr:

de onderkant verbrand, de bovenkant bijna en vanbinnen nog zo dun als wat.....   :s

Iemand al goede ervaring met dit of een soortgelijk bakblik?

ik heb trouwens een recept gebruikt wat anders altijd goed gaat in bakblik en cakespringvorm...

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

2

Re: hulp gevraagd over 'stapel' bakblik van Ah.....

Heb hem zelf ook gekocht van de week maar nog niet geprobeerd.
Ben beniuwd ga hem van het weekend proberen laat het nog weten

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

3

ben wel erg benieuwd nu....

Hoop dat nog meer mensen dit bakblik hebben gekocht (vermoed bijna van wel....) , en hoor graag hun ervaring....   :Y

4

Ik heb sinds afgelopen zaterdag het bakblik en heb het vandaag uitgeprobeerd. Ik heb het recept van de biscuitmix (van dit forum) gedeeld door 5 en toen vermenigvuldigd met 6, het bakblik is nl. 3 liter inhoud
Ik heb het volgende gedaan:

396 gr biscuitmix
6 ei
40 ml water
540 marsepein

Het heeft zeker 50 minuten in de oven gestaan;
15 min. op 120 graden daarna
15 min. op 140 graden daarna
15 min. op 150 graden en toen nog
5 min. op 160 graden

Het biscuit kwam er prima gaar en veerkrachtig uit, alleen maak ik de volgende keer nog ietsje meer beslag, de bovenste rand was ongeveer maar half gevuld.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt  :)

5

Klinkt goed Skye...

Ik heb het blik ook gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd.
Ik werk niet met de mix maar maak biscuit volgens recept 1... Dus dan ga ik maar eens kijken hoeveel ingrediënten ik nodig heb om het blik te vullen.

6

ben wel beniewd naar jullie ervaringen...

mij leek het namelijk helemaal niks,  hoe vul je dat, hoe bekleed je zoiets netjes, hoe ga je dat aansnijden?

je hoort t al, ik zag allemaal beren op de weg... ;)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

Ik heb m ook al gebruikt, gewoon 3 kwartier in de oven op ongeveer 160/170 graden en idd ook iets te weinig beslag gebruikt zodat de onderste rand maar half is. Verder mooi gaar en strak geworden. Moet m alleen nog gaan bekleden.

8

dus als ik het goed begrijp gaat biscuit wel ??
bak ik dus eigenlijk nooit..... :/

Mijn cakebeslag had namelijk al meer dan een uur in de over gestaan op 160/170   en nog op 150, maar dat werd dus niks...

Iemand nog goede berichten met cakebeslag??

9

Skye schreef:

Ik heb sinds afgelopen zaterdag het bakblik en heb het vandaag uitgeprobeerd. Ik heb het recept van de biscuitmix (van dit forum) gedeeld door 5 en toen vermenigvuldigd met 6, het bakblik is nl. 3 liter inhoud
Ik heb het volgende gedaan:

396 gr biscuitmix
6 ei
40 ml water
540 marsepein

Het heeft zeker 50 minuten in de oven gestaan;
15 min. op 120 graden daarna
15 min. op 140 graden daarna
15 min. op 150 graden en toen nog
5 min. op 160 graden

Het biscuit kwam er prima gaar en veerkrachtig uit, alleen maak ik de volgende keer nog ietsje meer beslag, de bovenste rand was ongeveer maar half gevuld.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt  :)

Ik heb het bakblik ook gekocht (maar nog niet geprobeerd) en ik vraag me af of je de taart in 1x met marsepein kan bekleden, of dat je het per laag moet doen... En ik bedacht me dat als het met marsepein niet lukt, je er altijd nog glazuur of ganache over heen kunt gieten, toch...

Gr.
Sandra

10

chocotoetje schreef:

ben wel beniewd naar jullie ervaringen...

mij leek het namelijk helemaal niks,  hoe vul je dat, hoe bekleed je zoiets netjes, hoe ga je dat aansnijden?

je hoort t al, ik zag allemaal beren op de weg... ;)

Zo denk ik dus ook. Ben ook benieuwd  :Y

11

Ik had 2 pakken boerencake gebruikt, maar je moet toch bijna voor 3 gaan kwam ik achter. Ik heb hem eerst gewoon op 160graden een uur in de oven gehad, daarna lager gezet, dus even gewacht tot hij aan gaf dat hij 145 graden was (zonder de deur te openen) en dan nog even 15/20min.. anders wordt idd de bovenkant heel droog/hard.
Ik heb hem in 2 lagen gesneden, wilde graag 3, maar dat is het niet geworden doordat de onderste rand niet zo dik is geworden ivm te weinig beslag.
http://img831.imageshack.us/img831/8936/04042012929.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/3821/46799426809943661071210.jpg

12

Ik heb het blik ook gekocht en 2 pakken cake mix van Betty Crocker gebruikt. Op 160gr gebakken voor een 35 min en daarna naar 140 gr gezet en toen nog 20 min gebakken.

En ik heb de laagjes van elkaar afgesneden en die gevuld met chocomousse en daarna afgesmeerd met ganache.
en dan wat versierd met koffieboontjes en chocolaaatjes. Niet mijn mooiste taart, maar verschrikkelijk lekker.
https://p.twimg.com/Ap8qcRNCAAAJOh_.jpg:large

Je kunt schrijven wat je wilt,
want papier is stil.

13

Roelina schreef:

Ik had 2 pakken boerencake gebruikt, maar je moet toch bijna voor 3 gaan kwam ik achter. Ik heb hem eerst gewoon op 160graden een uur in de oven gehad, daarna lager gezet, dus even gewacht tot hij aan gaf dat hij 145 graden was (zonder de deur te openen) en dan nog even 15/20min.. anders wordt idd de bovenkant heel droog/hard.
Ik heb hem in 2 lagen gesneden, wilde graag 3, maar dat is het niet geworden doordat de onderste rand niet zo dik is geworden ivm te weinig beslag.
http://img831.imageshack.us/img831/8936/04042012929.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/3821/46799426809943661071210.jpg

ziet er goed uit !!

Hoe heb je dat gedaan in de oven?
Hete luchtoven?
Welke richel?
Bovenwarmte, onderwarmte, beiden?
Tot waar zat het beslag toen ie gevuld was?

14

Ik heb hem gewoon met bescuit gevult!
En dan gewoon op 175 graden en dan oplaten lopen tot 190! Hij smaakte heerlijk kan ik vertellen.
Heb wel de 30cm groote aangehouden.. want dan kom je ook bij de laatste! En hij word dan wel gewoon gaar..

heb hem gewoon op hete lucht gedaan zoals ik altijd doe!

15

Ik heb hem gewoon met bescuit gevult!
En dan gewoon op 175 graden en dan oplaten lopen tot 190! Hij smaakte heerlijk kan ik vertellen.
Heb wel de 30cm groote aangehouden.. want dan kom je ook bij de laatste! En hij word dan wel gewoon gaar..

heb hem gewoon op hete lucht gedaan zoals ik altijd doe!

16

Ik heb hem ook gekocht en idd mijn gewone tulband beslag erin was ook verbrand. Dacht voor de paas even snel iets lekkers te maken :)

Nu ik dit lees ga ik hem ook snel een keer met biscuit proberen. Wilde hem al bijna weg doen.

Hij krijgt een 2de kans  :Y

Zo leuk deze nieuwe hobby!