1

Onderwerp: Onderbord/taartbord

Ik heb beiden woorden ingetypt bij de zoekfunctie maar ik vind niks.
Die onderborden ( van karton neem ik aan, kan dat trouwens ook soms piepschuim zijn?  ) had ik een vraag over...het kadopapier wat eromheen zit, doen jullie daar nog iets overheen of alleen kadopapier?
Want ik zie verder niets glimmen ofzo op de foto's en het lijkt alleen kadopapier namelijk, of gaat er dus nog iets overheen?

2

Re: Onderbord/taartbord

Hoi hoi,

Voor mijn onderborden heb ik mdf op maat laten zagen bij de praxis, ik had toen 8 plaatjes van 30/30 voor iets van 3 euro. ( Gouden tip van Koenie)

Je kan er kado papier overheen doen of iets anders dat je leuk bij je taart vind passen. Ik heb de laatste paar keren dingetjes uitgeprint. Daaroverheen doe ik van dat doorzichtige inpakfolie, bij de action kost dat geloof ik 50 cent per rol.

Piepschuim zou ik zelf niet doen, dat zou kunnen breken als er een zware taart op staat en je pakt de randjes beet. Maar misschien zijn er andere forummers die wel goede ervaring daarmee hebben, dat zou best kunnen natuurlijk!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

3

ik verzamel oude dozen van karton en snij daar vierkante stukken uit, dan gaat er een bijpassend kadopapiertje over en dan ook zo'n doorschijnende folie. Heb het al met zilverpapier of keukenfolie geprobeerd maar dan ga je daar doorsnijden en blijven er stukjes aan je taart plakken, niet handig dus.

soms koop ik hele stevige ronde kartonnen bij de papierwinkel die ook spullen voor voeding hebben, maar die zijn redelijk prijzig...

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Ja dat vroeg ik me idd al af, laatst ik op een kartonnetje wat zilverfolie gedaan maar ze moest wel heel voorzichtig snijden, dus bij die doorschijnende folie gebeurt dat niet...van de week eens even naar de action gaan dan.

Dat van die mdf ga ik ook onthouden!
En karton is denk ik wel het makkelijkste, om zo ergens mee te nemen tenminste..winkels liggen er vol van.

Ik heb idd ook een x-aantal mdf plaatjes liggen. Ik moest pas van mijn man maar eens opschrijven welke maten ik wilde en die heeft-ie laten zagen bij de bouwmarkt! Leuk papiertje er omheen en je hebt een super onderbord!!

6

ohh goeie tip zeg, maar hoe dik moet het mdf dan zijn?

7

uit mijn hoofd....1 cm dik

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

8

Die mdf lijkt mij ook erg handig! Hoe vervoeren jullie de taart dan? Doe je dan nog iets over de taart heen?

Groetjes,
Sandra

9

mijn mdf plaatjes zijn 28 x 28 en die gaan met taart gewoon in een 30 x 30 taartdoos.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

10

ik verzamel ook karton dozen, doe mijn bakblik er op en trek het over dan snijd ik
de karton ietjes groter, voor de stevigheid kan je twee op elkaar doen en dan de karton bekleden met folie of wat je zelf wil .

11

oke MDF is super handig, maar vraag je er dan een borg voor? Lijkt me anders ook kostbaar of zie ik dat nou fout?

12

Dat valt best mee hoor, kost niet meer dan 1 euro voor een onderbord (bekleed en al), soms zelfs minder. Hoef het ook niet terug, maar er zijn er die het inderdaad weer netjes terug geven. Bereken het gewoon door in mijn prijzen.