1

Onderwerp: Dulche de leche te dik

Ik heb gister dulche de leche gemaakt, en daarvan weer caramelganache (met witte chocolade).
Ik heb het in de koelkast gezet zodat het goed koud was voor ik begin met vullen, maar ik vind hem erg dik.. Kan ik deze afslappen en hoe??
Met gewone melk of zal ik er gecondenseerde melk bij door doen??
Ik kan het niet vinden via de zoekfunctie.. Dus dacht misschien hebben meerdere mensen dit gehad?? Het liefst wil ik m nog een beetje stroperig..
Alvast bedankt voor de reactie

2

Re: Dulche de leche te dik

Ik heb zelf nog geen caramelganache gemaakt, maar ik neem aan dat je dan wat gekookte room door het geheel kan roeren om het lopender te krijgen.
Sowiezo eerst even alles in de magnetron om het weer wat vloeibaar te krijgen, daarover gekookte room.
Alleszins, dulche de leche wordt wel wat taaier in de koelkast en witte chocolade wordt gewoon weer hard, dus dat is de reden waarom die in de koelkast harder geworden is.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Oke bedankt voor je reactie!

4

Misschien even kijken wat er gebeurt als je de ganache op kamertemperatuur laat komen?

Gr.
Sandra

5 Laatst bewerkt door Cynthiaa (06-04-2012 22:04)

Ik heb er 250 ml gekookte slagroom doorgedaan.. En nu is het precies zoals ik m wou!
Maar idd op kamertemp. Vond ik m nog te hard.. Toch maar minder lang laten koken denk ik