1

Onderwerp: Kunnen jullie mijn vraag snel beantwoorden?

Dames,

Ik zit met een brandende vraag.
De taart is al bijna klaar en daarom nog even snel deze vraag.
ik ben bezig met een paastaart en wil deze vullen met advocaat. nu vraag ik me af of ik een laag gewoon pure advocaat kan doen? een laag slagroom en gewoon met neutrale botercreme afsmeren? En dan in de vriezer en er natuurlijk zaterdag uit halen:)

ik hoop op jullie antwoord:)

liefs,
eva

Carpe diem!

2

Re: Kunnen jullie mijn vraag snel beantwoorden?

Persoonlijk zou ik geen pure advocaat doen maar deze verwerken door de botercreme. Pure advocaat als laag namelijk behoorlijk sterk in een taart.

Ik persoonlijk zou de advokaat door wat slagroom doen. Ik zou m der niet puur op doen! Of een heeeel dun laagje....

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

4

top dames zo snel! dus ik kan hem bijvoorbeeld wel door de slagroom doen en dan afsmeren met botercreme?  :)

Carpe diem!

5 Laatst bewerkt door JPS (03-04-2012 16:33)

Pure advocaat zal zonder maatregelen geheel in het biscuit trekken.
Als je het echt als laag wilt hebben kan dat dus niet
Je kunt de advocaat prima met botercreme mengen zodat het steviger wordt en niet in de biscuit trekt.
Als je de biscuit tussen de lagen in eerst insmeert met een dun laagje Botercreme zal de advocaat niet in de biscuit trekken.
Leg dan ook een dijkje van botercreme aan de rand om te voorkomen dat het tussen de lagen uit loopt

Suc6 met je paastaart,
John

Ik was al weer te traag zie ik, er waren me er al weer een paar voor :lol:

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

:Y  :Y  en dan gewoon even proeven hoeveel advocaat lekker is door de slagroom...

7

Ik had vorige week advocaat ( fles leek op die van zwarte kip, de inhoud helaas niet)en die was niet sterk van smaak, die viel weg tegen de zoetigheid van de fondant.

Indien je advocaat gaat mengen met slagroom of botercreme zul je misschien het beste die van het merk zwarte kip, de ouderwetse advocaat kunnen nemen anders word de smaak te zwak

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

8

Ik volg les patisserie en wij mengen (zelfgemaakte) advocaat altijd met 3/4 stijf geslagen room om er advocaat crème van te maken: lekker!

9

super zeg zoveel reacties! ik heb het gemixt met slagroom mmm lekker, en dan opletten dat het niet op de marsepein komt..

nu nog even een vraagje die verder niks met het onderwerp te maken heeft.. ik wil graag een paastaart maken met daarop een konijn in een bad van kitkat etc. kan ik de taart met kitkat en al in de vriezer doen?

Carpe diem!

ireen123 schreef:

Ik had vorige week advocaat ( fles leek op die van zwarte kip, de inhoud helaas niet)en die was niet sterk van smaak, die viel weg tegen de zoetigheid van de fondant.

Indien je advocaat gaat mengen met slagroom of botercreme zul je misschien het beste die van het merk zwarte kip, de ouderwetse advocaat kunnen nemen anders word de smaak te zwak

was dat wel advocaat of tokkelroom?

I never met a calorie I didn't like....

11

zwarte kip.. de echte;)

Carpe diem!

12

Chocolade mag eigenlijk nooit in de koelkast of vriezer, dan slaat het wit uit.
En inderdaad, bij combinatie van heel zoet is alleen zwartekip aanbevolen. tokkelroom is ook wel lekker maar dan door botercreme of zo of wanneer er ook kinderen meesnoepen.
Door de lemoncurd (zelfgemaakt) is ook heeeeeel lekker hoor

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

13

mmm.. dan zal ik eerst bekleden en invriezen en het boetseren een andere dag doen.. super bedankt voor jullie antwoorden.

Carpe diem!

14

taartenprinsesje schreef:
ireen123 schreef:

was dat wel advocaat of tokkelroom?

Advocaat, merk Shirley's. Uit de lidl of zo
Als gezegd wat zwakker van smaak.

15

wat is tokkelroom?

16

Tokkelroom is een soort milde variant van advocaat, beetje romiger maar ook lekker.

17

waar kun je tokkelroom kopen? Is het duur?

Ik moet vant weekend een taart vullen, wat zou dan naast de tokkelroom nog lekker te combineren zijn?

18

Tokkelroom staat in de supermarkt meestal in hetzelfde schap als de advocaat en is dacht ik nog iets goedkoper ook.

Citoenachtige vulling zoals zelfgemaakte lemon curd gaat prima in combinatie met tokkelroom.

Gr,
John

19

ik zie het probleem niet, heb op school ook tussen biscuit een laagje advocaatcrème gedaan en de 2e vulling een laagje advocaat.
advocaat hoor je sterk te proeven...

20

essusweets schreef:

ik zie het probleem niet, heb op school ook tussen biscuit een laagje advocaatcrème gedaan en de 2e vulling een laagje advocaat.
advocaat hoor je sterk te proeven...

mee eens:)
Daarom vond ik die nep advacaat ook niet goed.

Tokkelroom is dat hetzelfde als eierlikeur die beige dunne vloeistof?

21

Tokkelroom is niet hetzelfde als eierlikeur.
Tokkelroom is veel dikker, zoals zwartekip dikte.

En over smaak valt niet te twisten, de een houd van sterke advocaatsmaak en de ander meer van de zachtere smaak van tokkelroom.

Geen probleem dus maar een kwestie van smaak.

22

ik maak vaak een taartje met advocaatbavarois, heerlijk!
ik doe dan de bavaroisemix aanmaken met advocaat ipv. water, en dan nog een lekkere scheut extra erdoor, en dan mengen met de slgroom, is een heerlijke advocaatmousse.
en vaak doe ik onder de bavarois nog een dun laagje pure advocaat smeren, is het nog lekkerder (en bij mij trekt het niet in de biscuit eigenlijk)

23

hannekie schreef:

ik maak vaak een taartje met advocaatbavarois, heerlijk!
ik doe dan de bavaroisemix aanmaken met advocaat ipv. water, en dan nog een lekkere scheut extra erdoor, en dan mengen met de slgroom, is een heerlijke advocaatmousse.
en vaak doe ik onder de bavarois nog een dun laagje pure advocaat smeren, is het nog lekkerder (en bij mij trekt het niet in de biscuit eigenlijk)

een advocaatbavaroise is erg makkelijk zelf te maken hoor.
ik zal binnenkort even een lekker receptje ervan plaatsen op mijn site!

24

kan iemand mij ook met mijn advocaat probleem helpen? hihi
ik ga er vanuit dat iedereen de spritzen kent met zo'n toef advocaat creme er op. dat spul is niet te hard niet te zacht en gyganties lekker
weet iemand hoe ik dat kan maken?

25

zou iemand mij willen helpen?! lees reactie hier boven
moet de taart vanavond klaar hebben!  :o