1

Onderwerp: Ontwerp bedenken

Beetje een algemene vraag, hoe doen jullie dat, een taart ontwerpen? Beginnen jullie gewoon met bakken en pak je dan je kleurstofjes erbij en denk je: hm, rood vandaag. Roosje hier, dingetje daar.

Of denken jullie: volgende week maak ik een groene lentetaart met roze vlindertjes.

Maken jullie van tevoren een echte ontwerptekening met exact uitgemeten waar en in welke kleur de blaadjes, krulletjes en tekst komen.

Of maken jullie misschien een miniproeftaartje?

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dat doen. Welk proces doorlopen jullie daarbij? Want ik wil binnenkort een keer een taart gaan maken en ik kan al niet eens bedenken welke kleuren ik wil gaan gebruiken. Help! :/

Re: Ontwerp bedenken

bij mij is het afwisselend.. als ik een taartje voor iemand maak probeer ik een thema te bedenken.. en in grote lijnen werk ik dat dan wel uit..

maar wil nog wel is qua kleine lijnen nog wel eens veranderen

andere keren zie ik wel wat ik doe..
ligt echt aan voor wie en wat voor gelegenheid het taartje of andere baksel is

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

3

ligt er helemaal aan voor wie ik bak... Als het een opdracht is heb je al vaak een thema, dan google ik naar taarten en doe daar inspiratie op.

Is het voor mezelf dan kijk ik wat ik graag een keer wil maken... en ga dat uitproberen...

Heel wisselend dus... maak geen schets of zo...

Proost!

4

Als ik een taart maak voor vrienden, dan maak ik wel een schets. Ik heb zo een boekje waarin ik alles bijhoud van ingrediënten en benodigdheden, en dan teken ik snel de taart met wat pijltjes en tekst bij van waar wat gaat.

Maar voor onszelf is het meer uitproberen en dan heb ik wat vage ideetjes opgedaan hier en ginder.  Ik kijk veel op dit forum en op andere blogs enzo, en dan sla ik foto's op met leuke ideetjes/technieken die ik dan later probeer toe te passen.

Een taart namaken doe ik nooit, daar vind ik niks aan ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com