1

Onderwerp: Botercreme amerikaanse taart

Ik wil eens een taart maken zonder deze helemaal met fondant of marsepein te bekleden. Zo'n taart wordt hier op het forum een amerikaanse taart genoemd met twee lagen botercreme.
Wat voor soort botercreme worden voor elk van deze lagen gebruikt
En kan op de bovenste laag nog wel decoratie van fondant/marsepein, of moet je hiervoor royal icing of botercreme gebruiken?
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

2

Re: Botercreme amerikaanse taart

zie dat er nog geen reactie is. Ik zou persoonlijk kiezen voor een botercreme met een fris fruitsmaakje die je lekker vindt.
Daar zou ik dan volledig mee vullen en afsmeren denk ik, maar je kan natuurlijk ook nog een andere smaak toevoegen en dan dijkjes spuiten waarmee je afsmeert.

Ik zou niet gaan voor de botercreme van de mix, maar voor swiss merengue botercreme omdat die wat minder zwaar op de maag is en een fluweelzachtestructuur heeft. Deze geeft denk ik ook een mooier resultaat om mee af te smeren en behoudt beter zijn vorm. De merengue botercreme zou ik prima eten als vulling en bekleding, maar de mix liever alleen om te vullen.

Je kunt hierop gewoon versieringen gebruiken als je anders ook zou doen.

Dit zou ik doen....

3

Misschien bedoel je de botercreme die ook in de Wilton cursus wordt gebruikt? Voor het helemaal spuiten van een taart, deze wordt gemaakt op basis van crisco of is kant en klaar, wit, te koop en in iedere kleur te kleuren.

4 Laatst bewerkt door Tante Tien (04-04-2012 12:18)

Je hebt inderdaad amerikaanse buttercream nodig. Je maakt het op basis van crisco, maar ik vind zelf mijn eigen recept met roomboter beter smaken. Staat bij ingezonden recepten: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=186666

Het afsmeren is nog wel een klusje hoor, ik volg zelf de Wiltoncursus. Op internet kun je wel filmpjes vinden van hoe het moet of op de site van Wilton zelf.

Succes ermee,

Tieneke