Onderwerp: Red velvet cake??
Heeft iemand misschien een recept voor een red velvet cake die in 1 cakevorm (22cm doorsnee) gebakken kan wordem? Voor alle recepten die ik heb gevonden moet je meer dan 1 vorm gebruiken...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Red velvet cake??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft iemand misschien een recept voor een red velvet cake die in 1 cakevorm (22cm doorsnee) gebakken kan wordem? Voor alle recepten die ik heb gevonden moet je meer dan 1 vorm gebruiken...
De recepten die op dit forum staan (voor 24 cupcakes), kan je ook gebruiken voor een cakevorm van 22cm doorsnee.
Anderzijds, de reden voor 2 vormen kan te maken hebben met het soort van cake. Het beslag is nogal lopend en een hoge cake zal minder goed garen dan 2 lagen cakes.
Ik moet ook zeggen dat de cake snel breekt, dus misschien toch maar opteren voor het bakken in 2 keer.
Je hoeft trouwens geen 2 vormen te hebben, je kan eerst de ene helft van het beslag bakken en daarna het 2de deel.
Haii Marie-Popo,
Dank je voor je berichtje! Kan ik dan al het beslag in 1 keer maken en dan de helft laten staat en gebruiken als de 1e cake klaar is? Rijst de 2e cake dan nog wel ,want ik dacht dat je het beslag meteen moet gebruiken?
Met red velvet cakebeslag heb ik het zelf nog niet geprobeerd, maar wel met andere soorten cakebeslag en met biscuitbeslag. Dat is bij mij altijd al zonder problemen geweest.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Red velvet cake??