1

Onderwerp: naar voorbeeld mjam

Zag dit hele leuke huisje in de mjam lente 2011. Mijn broer en schoonzus gaven een feestje omdat ze gaan samenwonen, mooie gelegenheid voor deze dus.
Jammer genoeg viel er wel een "gat" tussen de twee taarten. Of de stokjes te hoog gedaan of de onderste taart niet plat genoeg gemaakt. Wie heeft er nog tips. Moet eind deze week weer een stapeltaart afleveren.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UZ7GRUUC-D.jpg

Kijk voor mijn gemaakte taarten op: http://www.mijnalbum.nl/Album=RF84JTFH

2

Re: naar voorbeeld mjam

Hoi!
Een hele vrolijke taart!
Je taarten zijn inderdaad niet plat genoeg. Dus echt even goed op letten bij het snijden/zagen.
Succes met je 2e poging!
groetjes, joj

Heb je ze wel omgedraait na het bakken?
Dus dat de bovenkant onderkant word en op deze manier bekleden?
Zonde, want verders is de taart super!!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

4

Ook ik zeg: omdraaien na het bakken en ook zo bekleden; of recht snijden na het afkoelen

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

5

Leuk, mooi vogelhuisje. Enne ik draai mijn taarten ook om en snij de bovenkant er af zodat hij plat staat. suc6

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

6

Volgens mij moet je idd je taart omdraaien na het bakken als je het uit de oven haalt....

je stort hem uit je bakblik en de kant die dan bovenkomt, wordt de bovenkant van de taart.... zet het bakblik na het storten even op die kant die bovenkomt, en daarop weer een bord, dan zakt de taart als het ware recht... (zakt iets in en de zijkanten raken dan je matje, of snijplank of aanrechtblad....) de kant die je ziet als je hem uit je bakblik kiept blijft de bovenkant.. dan kan je bijna geen bolling meer krijgen tenzij je je vulling niet recht erin doet... kijk eens op de site van
www.tartacadabra.com daar staat how to over taart vullen en zie je ook dat ze ze onderkant van de taart als bovenkant gebruikt..

vind je huisje goed gelukt!!  succes  ik hoop dat je er wat aan hebt!! :Y

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

7

Hoe heb je het vogelhuisje gemaakt???

8

Kroes schreef:

Hoe heb je het vogelhuisje gemaakt???

Het vogelhuisje is helemaal gemaakt van fondant met tylose. Staat een beschrijving in de mjam voorjaar 2011.

9

femmie schreef:

Volgens mij moet je idd je taart omdraaien na het bakken als je het uit de oven haalt....

je stort hem uit je bakblik en de kant die dan bovenkomt, wordt de bovenkant van de taart.... zet het bakblik na het storten even op die kant die bovenkomt, en daarop weer een bord, dan zakt de taart als het ware recht... (zakt iets in en de zijkanten raken dan je matje, of snijplank of aanrechtblad....) de kant die je ziet als je hem uit je bakblik kiept blijft de bovenkant.. dan kan je bijna geen bolling meer krijgen tenzij je je vulling niet recht erin doet... kijk eens op de site van
www.tartacadabra.com daar staat how to over taart vullen en zie je ook dat ze ze onderkant van de taart als bovenkant gebruikt..

vind je huisje goed gelukt!!  succes  ik hoop dat je er wat aan hebt!! :Y

Goede tips!!!! Bij de volgende taart heb ik de tips gebruikt en hij was hartstikke recht en super gestapeld. Dank je allemaal.

10

Nou ja.. ik vind dat bolle wel apart, dat heb ik hier nog niet eerder gezien.  :)  :)  Maar een leuke taart, dat vogelhuisje vind ik ook erg mooi.

11

'K Heb de Mjam niet.
En ken ook niemand die hem zou kunnen hebben.

De beschrijving is verder negens te vinden??

12

Leuk, tips heb je al gekregen ;)

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))