Onderwerp: Biscuit dagen van te voren maken

Hoi mede-taartenbaksters,

Ik heb een vraag, wegens drukte lukt het mij helaas niet om de biscuit op de dag zelf of een dag van te voren te maken.

Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om de biscuit dagen van te voren te maken? Hoe dien ik het daarbij te bewaren? Het vullen en bekleden kan ik wel op de dag zelf doen.

Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Alvast bedankt!!

Groetjes,

Tima

2

Re: Biscuit dagen van te voren maken

Ik maak m'n bisquitdeeg altijd van tevoren. Het is net als boerenkool, daar moet ook eerst de vorst overheen voordat hij lekker is...dat vind ik ook met het bisquitdeeg, dan vind ik hem luchtiger en minder droog. Ik doe ze in de vriezer in een pedaalemmerzak en zo laat ik ze ook ontdooien. Nooit problemen gehad en smaakt perfect.... :Y

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

3

je bescuit bakken, in een grote plastic zak verpakken en gewoon in de vriezer stoppen.

4

Hoi Tima

Je kan je biscuit altijd in vriezen.

Dank jullie wel voor jullie reacties!! Ik zal de biscuit een paar dagen van te voren maken, en op tijd laten ontdooien.

En het ontdooien ervan moet dat in de koelkast gebeuren, of buiten de koelkast?

6

Gewoon buiten de koelkast in de zak

7

ik laat hem gewoon in de zak op het aanrecht ontdooien

Dank jullie wel voor de reacties!

Hoelang van te voren moet je hem dan uit de vriezer halen en laat je de zak dicht of zet je hem open

10

Ik bak het biscuit ook altijd (ruim) van te voren. Dan gaan ze in een dubbele pedaalemmerzak de diepvries in.

Meestal haal ik het biscuit de avond van te voren (voor ik naar bed ga) uit de vriezer en laat het gewoon in de zak ontdooien. Dan ga ik er vanuit dat ik 's morgens begin met vullen etc. Anders haal ik hem er in de ochtend pas uit.

Pas als ik ga vullen haal ik het biscuit uit de zak.

~ Never waste a good crisis... ~

11

ik moet voor a.s donderdag 3 taarten af hebben,nou wouik vandaag (maandag) de taartbodems maken en danniet in de diepvries doen, kan dat ook. Als ik ze goed luchtdicht afsluit, of wordt dat niks

ZoZoetjesTaarten (wendyzwiep)
www.facebook.com/ZoZoetjesTaarten

12

Nee dan drogen ze uit

13

Wat mij altijd verwondert is, waarom nemen jullie de opdrachten aan als je geen tijd hebt?
Ik heb ook nog nooit ervan gehoord, dat in de diepvries iets lekkerder gaat smaken :rolleyes:  :x

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

14 Laatst bewerkt door Siena (28-01-2013 11:46)

@ireen:

het klinkt misschien gek, maar in het geval van biscuit is het echt waar.
Deze is echt lekkerder als hij ingevroren is geweest. (zie ook de FAQ)
Bijkomend voordeel is ook dat hij dan veel beter te verwerken is,
hij kruimelt veel minder dan namelijk!
(dus minder last van kruimels met afsmeren)

(daarbij denk ik dat het wat zwart wit gesteld is dat ze helemaal geen tijd zouden hebben,
het is gewoon wat tijd besparend om de biscuit al klaar te hebben staan.
Heb je meer tijd voor vullen en bekleden. Komt de kwaliteit alleen maar ten goede.
En het is dus nog voordelig voor de smaak en werkbaarheid ook)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

15

@siena
Ook biscuit droogt in de diepvies uit  (ook dat is echt waar), sommige zien droge biscuit als handig omdat het makkelijker te snijden is, maar om te beweren dat droog smakelijker is...?

Dit invriezen is altijd een discussie punt geweest, makkelijker is niet altijd beter, zeker, als het gaat om kwaliteit.

Mbt opdrachten en geen tijd, dat staat toch echt zwart/wit ( in de forumkleur oranje/wit) hierboven geschreven.

16

Wat ik weleens doe is de biscuit een aantal dagen (maar niet meer dan 4 of 5) van tevoren bakken.. goed af laten koelen en dan inpakken in aluminiumfolie. Dat gaat eigenlijk prima..

Ik heb dat voor mijn eigen bruidstaart (1e taart ever) ook gedaan omdat ik toen voor 180 man moest bakken)

De biscuit was eerder wat te vochtig geworden soms omdat ik hem dan niet genoeg had af laten koelen wat wel aangeeft dat dat vocht dan dus niet weg kan en in de biscuit blijft.

Ik doe het dan ook niet in de koelkast. Moet toch geen probleem zijn als je m nog niet gevuld hebt? koek kan je ook een tijd buiten de koelkast bewaren...

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

17

sorry maar als je koek en biscuit met elkaar gaat vergelijken... das echt net zo vergelijkbaar als chocolademousse en stamppot

18

etmc schreef:

sorry maar als je koek en biscuit met elkaar gaat vergelijken... das echt net zo vergelijkbaar als chocolademousse en stamppot

hahahaha! je hebt helemaal gelijk hoor!!!  :D  :+

t ging mij er meer om dat er niet zo heel veel bederfelijks aan is... behalve dat t natuurlijk uit kan drogen

www.loveatfirstbite.nl

19

ireen123 schreef:

@siena
Ook biscuit droogt in de diepvies uit  (ook dat is echt waar), sommige zien droge biscuit als handig omdat het makkelijker te snijden is, maar om te beweren dat droog smakelijker is...?

Dit invriezen is altijd een discussie punt geweest, makkelijker is niet altijd beter, zeker, als het gaat om kwaliteit.

Mbt opdrachten en geen tijd, dat staat toch echt zwart/wit ( in de forumkleur oranje/wit) hierboven geschreven.

@ireen,

biscuit droogt in de vriezer pas na langere tijd uit.
(je moet hem natuurlijk wel goed inpakken)
het beter werkbaarder worden heeft niets te maken met uitdrogen van de biscuit.
Een uitgedroogde biscuit word juist moeilijker werkbaarder, juist omdat hij is uitgedroogd, en dus juist nog meer kruimeld.

Mbt opdrachten en geen tijd,
je zij in het algemeen:
'Wat mij altijd verwondert is, waarom nemen jullie de opdrachten aan als je geen tijd hebt?'

daarop reageerde ik dus ook in het algemeen, en niet specifiek op ts.
(en ts heeft wat te weinig tijd, en niet totaal geen tijd)

Hier laat ik het verder bij.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

20

Siena schreef:

@ireen,

biscuit droogt in de vriezer pas na langere tijd uit.
(je moet hem natuurlijk wel goed inpakken)
het beter werkbaarder worden heeft niets te maken met uitdrogen van de biscuit.
Een uitgedroogde biscuit word juist moeilijker werkbaarder, juist omdat hij is uitgedroogd, en dus juist nog meer kruimeld.

Mbt opdrachten en geen tijd,
je zij in het algemeen:
'Wat mij altijd verwondert is, waarom nemen jullie de opdrachten aan als je geen tijd hebt?'

daarop reageerde ik dus ook in het algemeen, en niet specifiek op ts.
(en ts heeft wat te weinig tijd, en niet totaal geen tijd)

Hier laat ik het verder bij.

helemaal eens met je reactie..  ik vind t een beetje kort door de bocht van Ireen

www.loveatfirstbite.nl

21

Lezen is een kunst :cool:

22

??Waarom?? moet het biscuit een nacht in de vriezer?  :think:

Terwijl je biscuit in de oven staat kun je toch je vulling(enzo) maken? Dan heb je tenminste een geheel verse taart.

Ik heb niet begrepen uit het verhaal van de topic starter of de taart voor eigen gebruik is of dat dit gebruikt word voor een klant? Voor een klant werk je alleen met vers is mijn mening.

En wat betreft boerenkool in de vriezer? Tja dat is een fabeltje. Zelf verbouw ik groente en vind het beide goed smaken! :thumb:

23

Ik deed eerst ook altijd mijn biscuit een nachtje in de vriezer, maar nu niet meer. Ik vries alleen in wanneer ik dagen van tevoren bak. Ik proef niet al mijn biscuits, natuurlijk, maar twijfel er ook aan of dat de biscuit er lekkerder van wordt. Vond het vaak zo'n gedoe...1 nachtje in de vriezer. Er wordt wel gezegd....binnen een uurtje ontdooit, maar bij mij duurde het toch echt langer (25 cm)

TaartvanJolanda schreef:

En wat betreft boerenkool in de vriezer? Tja dat is een fabeltje. Zelf verbouw ik groente en vind het beide goed smaken! :thumb:

Ik dacht altijd dat ze bedoelde met 'de vorst eroverheen' wanneer de boerenkool in het land staat...(niet in de vriezer dus)...

24

ireen123 schreef:

Bij banketbakkers liggen de plakken biscuit ook gewoon in de vriezer :)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

25

Esther68 schreef:

Ik deed eerst ook altijd mijn biscuit een nachtje in de vriezer, maar nu niet meer. Ik vries alleen in wanneer ik dagen van tevoren bak. Ik proef niet al mijn biscuits, natuurlijk, maar twijfel er ook aan of dat de biscuit er lekkerder van wordt. Vond het vaak zo'n gedoe...1 nachtje in de vriezer. Er wordt wel gezegd....binnen een uurtje ontdooit, maar bij mij duurde het toch echt langer (25 cm)

TaartvanJolanda schreef:

Ik dacht altijd dat ze bedoelde met 'de vorst eroverheen' wanneer de boerenkool in het land staat...(niet in de vriezer dus)...

ja dat bedoelde ik ook, maar zat nog met mijn gedachten ergens anders...

Ik proef geen verschil tussen vorst op het land of geen vorst op het land..