1

Onderwerp: welke bisquit mixrecept???

ik wou graag mijn bisquit zelf gaan maken. lijkt me veel goedkoper dan een pak, en ik vind het leuk om te doen :)

Nu staan er 2 recepten hier opt forum.

Welke gebruiken jullie? welke is lekker?

2

Re: welke bisquit mixrecept???

1 ei, 30 gram suiker, 30 gram zelfrijzend bakmeel. Mislukt bij mij nooit.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

en dat is alles?? en dan 10 min mixen in de oven op 180(???) voor 30 min?? dat zou makkelijk zijn!

4

Mirjam5 schreef:

1 ei, 30 gram suiker, 30 gram zelfrijzend bakmeel. Mislukt bij mij nooit.

Ik neem aan dat dit per halve liter inhoud van je vorm is?
En doe je dan alles in 1x bij elkaar of mix je eerst de suiker met de eieren?

5

Edwina, ik bedoel gewoon dit recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3/Biscuit+2/

En ik heb liever geen privemail als reactie op dit soort posts.  :)

6

Mirjam5 schreef:

maar in dit recept gebruiken ze gewoon bloem en niet zelfrijzend bakmeel  :think:

7

Mirjam5 schreef:

En ik heb liever geen privemail als reactie op dit soort posts.  :)

O sorry!

8

op dat recept bakt ze ook op 180 graden. Nu zei iedereen mij dat het veel te hoog is en dat hij dan gaat bollen enzo.. :s

Moet ik dan bij deze beginnen bij 140 en dan oplopen qua temp? of gewoon het recept aanhouden?

9

ik maak ook gewoon biscuit zonder mix en in mijn oven gaat dat gewoon op 180 graden zonder temperatuur te laten oplopen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

10

xhafal schreef:

ik maak ook gewoon biscuit zonder mix en in mijn oven gaat dat gewoon op 180 graden zonder temperatuur te laten oplopen.

En hoe maak jij jou biscuit mix?? en hoe doe je dat??

die van mij is gister dus maar 4 cm hoog geworden :s

11

eieren en suiker mixen in een kom die boven een kom heet water staat (au-bain-marie). zien dat je echt constant je mixer door het mengsel beweegt en dat de bovenste kom niet echt het hete water raakt (anders wordt het daar te warm en kan je ei/suikermengsel daar al beginnen "koken" ) dit doe je totdat het ei/suikermengsel ongeveer lichaamstemperatuur heeft (een 38 graden). dat zal ongeveer 10 minuten duren. Je zal ook zien dat je mengsel al bijna wit van kleur is en eigenlijk al niet meer volledig vloeibaar, het is zoiets als half opgeklopte slagroom. daarna je mengsel van de kom met heet water nemen en verder mixen tot het terug kamertemperatuur heeft, duurt toch ook weer minstens 5 minuten.  als dat gedaan is, ga je heel voorzichtig je bloem/maizena mengsel eronder spatelen, dat wil zeggen : niet roeren of mixen!!!!!!! best dat je je bloem/maizena ook zeeft en niet in 1 keer erbij doen maar in 3 keer of zo en elke keer ertussen voorzichtig wat spatelen. dan direct in je bakblik dat klaarstaat gieten en direct in je voorverwarmde oven. Mijn over gaat gewoon op onder- en bovenwarmte 180 graden, maar iedere oven is anders. OOk doe je absoluut je oven niet meer open eens je biscuit erin staat! vooral niet de eerste 15/20 minuten, dan bestaat de kans dat hij inzakt bij het openen van de oven. Daarna kan je de oven gerust opendoen om te checken of je biscuit klaar is.
Als je biscuit niet rijst kan het ofwel zijn det je te weinig beslag gebruikt voor de grootte van je vorm of dat je dus niet lang genoeg mixt (met ballongardes!!) ook zien dat je ballongardes niet constant onder het ei/suikermengsel staan, ze moeten er een beetje boven uitsteken (af en toe moet je wel natuurlijk ze er voleldig insteken) zodat ze "lucht kunnen happen" om lucht in je beslag te brengen.
Hopelijk hept mijn antwoord.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

12

djehr schreef:
Mirjam5 schreef:

maar in dit recept gebruiken ze gewoon bloem en niet zelfrijzend bakmeel  :think:

En ik gebruik dus dat recept maar dan met zelfrijzend bakmeel ipv bloem. Wordt het lekker hoog O-)