Vissertjuh schreef:Heel veel dank Petula voor je reaktie op mijn vraag over dulche de leche. Byzonder om een blikje melk een uur te laten koken in een pannetje met water. Het ontploft toch niet he?
Zouden er ook nog andere manieren voor zijn?
Ik vind het idee om een blikje te laten koken niet zo lekker. Je weet maar nooit....je hoort wel eens iets over vergiftiging met blik.
Caramelslagroom lijkt me wel heel erg lekker.
Ik heb het boek van Rudolph ook. Staat daar een recept in?
groetjes van Riny
PS Sorry dat ik zo laat bedank, mijn oude moeder moest naar het ziekenhuis en vader naar het verpleeghuis ivm dementie...pffttt
Hoi Riny,
Ik heb zelf al een aantal keren dulche de leche gemaakt zoals beschreven en er gebeurt echt niets mee, je moet wel in de gaten houden dat het blikje onder water blijft staan anders kan ik me voorstellen dat het blikje door de druk wel ontploft. Ik zou niet weten hoe het zit met vergiftiging, maar het blikje blijft tijdens het koken de gehele tijd dicht, en je loopt toch ook geen vergiftiging op als je het blikje niet kookt? En daarnaast, koken doodt toch bacterieen? Ik zie zelf echt geen risico's..
Ik heb mijn rudolph boek even uitgeleend, ik denk wel dat er een recept instaat voor caramel, maar vaak gaat het om caramel die uithard zoals in de twinky's. Maar dulche de leche blijft zacht ... ik denk dat ik teveel typ... je moet het gewoon echt een keer proberen! Het is heeerluk!
Ik hoop dat met je moeder verder alles goed is?
Life is uncertain......eat dessert first!