1 Laatst bewerkt door Linda K (01-04-2012 12:29)

Onderwerp: barbietaart kartonnetje in het midden

Hoi, wat een goede tip om midden in de barbietaart een taartkartonnetje te doen, zodat je niet van die grote stukken hoeft te snijden.
Maar.... hoe doe je het met vullen?
De bovenkant van de barbie tot aan het midden waar het kartonnetje zit, heb je van boven naar beneden: fondant/marsepein, cake, vulling, cake.
Maar als je dan het kartonnetje weghaalt, dan heb je van boven naar beneden: cake, vulling, cake. (en de zijkant van t stukje taart zit natuurlijk wel marsepein/fondant maar verder niet)

Tenminste zo had ik het de vorige keer gedaan, maar dan is de onderste laag niet zo lekker of mooi als je 'droge' cake ziet en eet bovenop.
Hoe doen jullie dat? Doen jullie fondant/bc/vulling in het midden voordat je het kartonnetje erop doet? Dan krijg je het kartonnetje er niet goed af toch of wel? Of eindigen jullie de onderste helft van de jurk ook met cake en dan het kartonnetje???

2

Re: barbietaart kartonnetje in het midden

Ik doe ook altijd een kartonnetje tussenin om het aansnijden makkelijk te maken. Ik leg dan altijd wel een rond plakje marsepein op de onderste helft en daar bovenop het kartonnetje. Dan heb je altijd een stukje taart met marsepein aan de zijkant en op de bovenkant.