1

Onderwerp: witte marsepein

Ik ben niet zo dol op fondant en ik wil mn marsepein nu wit maken of toch zo wit mogelijk. Hoeveel fondant moet ik erdoor doen (verhouding) om toch een mooi wit resultaat te hebben? En proef je dit fel? Moet ik ook alles ineens mengen?

2 Laatst bewerkt door nnicole1234 (27-01-2008 14:23)

Re: witte marsepein

Als je het een beetje half half doet dan wordt het katoen-wit. Het smaakt dan nog wel marsepein-achtig (ik ben zelf ook niet echt van de fondant ;)
Maar je zou ook witte kleurstof kunnen gebruiken, schijnt ook best goed te werken.

Fondant blijven toevoegen tot je de juiste kleur-smaak verhouding hebt die je hebben wil..
Gewoon blijven proeven ;)

Oja, en niet te vergeten...heeel veel kneden, in het begin denk je dat het zich niet mooi zal vermengen maar dat gaat zeker wel goedkomen !!

3

Wil je enkel mengen of heb je ook kleurstof?
Witte kleurstof van Spectrum maakt marsepein aardig wit. Niet spierwit maar het komt aardig in de buurt.
Ik heb niet zo veel ervaring met mengen. Heb enkel 50/50 gedaan. Maar had toen de marsepein ook al wit gemaakt.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Ik heb wel een heel klein potje wit van SK maar denk nu niet dat ik daar veel mee kan uithalen?

5

Haha...nee dat zal wel niet...
Maar fondant mengen met marsepein gaat wel goed !

6

ik gebruik de witte kleurstof van Wilton, en dat werkt als een tierelier!!! Het wordt niet spier-spierwit zeg maar (als je er een heel wit papier naast houd zie je het verschil), maar toch wel erg wit! Het is echt een wonderspul!
Maar hier zijn al een aantal topics over geweest meen ik mij te herinneren.

Mijn website: Presentaart

7

Ik meng meestal met pettinice fondant wanneer het wit moet worden en ik toch marsepein wil gebruiken (50/50). Ik moet zeggen dat ik dit mengsel behoorlijk wit vind, je ziet wel wat 'tekening' zeg maar van de marsepein maar dat is bij andere kleuren ook wel. Van een afstand lijkt het echt wit, zie deze bruidstaart die ik van de zomer maakte:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PHCSM36M.jpg

In pettinice zit volgens mij ook witte kleurstof dus als ik zou was zou ik het zeker met het potje kleurstof proberen. Ik merk trouwens dat een dagje vantevoren mengen het best werkt, het wordt dan nog wat witter (net als met andere kleuren).

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!