1

Onderwerp: Cinnamon Rolls recept - Kaneelbroodjes

Hierbij een recept voor Cinnamon Rolls, oftewel het kaneelbroodje.

Dit recept is met deeg wat niet hoeft te rijzen  :)

Voor 8 stuks:

* 100 gram boter gesmolten + extra om in te vetten
* 350 gram zelfrijzend bakmeel + extra om te bestuiven
* snufje zout
* 2 el fijne kristalsuiker
* 1 tl kaneel
* 2 eidooiers
* 200 ml melk, plus extra om te bestrijken

Vulling:

* 1 tl kaneel
* 50 gram donkere basterdsuiker
* 2 el fijne kristalsuiker
* 1 el boter, gesmolten

Glazuur:

* 125 gram poedersuiker, gezeefd
* 2 el zachte roomkaas
* 1 el zachte boter
* circa 2 el kokend water
* 1 tl vanille aroma

Verwarm de over voor op 180C. Vet een rond bakblik van 20cm doorsnee in en bekleed de bodem met bakpapier.
Roer bakmeel, zout, kristalsuiker en kaneel in een grote kom door elkaar. Klop de boter, eidooiers en melk door elkaar en roer deze vloeistof vervolgens door de droge ingredienten; maak er een zacht deeg van.
Stort het deeg op een groot vel bakpapier dat met bloem is bestoven en rol het uit tot een rechthoek van 25x30 cm.

Roer voor de vulling alle ingredienten door elkaar en verdeel het mengsel gelijkmatig over de deeglap. Rol de deeglap op.

Snij de rol met een scherp mes in 8 even dikke plakken en leg die plat in het bakblik. Bestrijk het deeg voorzichtig met melk en bak de kaneelbroodjes 30-35min in de oven, of tot ze goudbruin zijn.

Haal de broodjes uit de oven en laat ze 5 min. afkoelen voordat je ze uit het blik haalt.

Zeef de poedersuiker in een grote kom en maak een kuiltje in het midden. Doe de roomkaas en boter erin, schenk het water erbij en roer goed. Voeg extra kokend water toe, een paar druppels tegelijk, totdat het glazuur aan de achterkant van de lepel blijft plakken. Roer het vanille aroma er door. Sprenkel het glazuur over de kaneelbroodjes.
Serveer ze warm of koud.

Eet smakelijk!

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com

2

Re: Cinnamon Rolls recept - Kaneelbroodjes

Heerlijk, heerlijk, brengt me terug in de tijd  :)
Misschien met pasen weer eens maken, we aten vaak cinnamon rolls in Amerika of cinnamon swirl cupcakes  :9  :9

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Re: Cinnamon Rolls recept - Kaneelbroodjes

Lijkt me wel wat voor pasen volgende week!!