1 Laatst bewerkt door Maaike2902 (30-03-2012 12:51)

Onderwerp: Mijn eerste stapel en eerste lussen strik

Ik heb ook voor het eerst met ganache gewerkt bij deze taart... dat doe ik voorlopig niet meer grrr.

Hij is helemaal niet goed gelukt,(zacht uitgedrukt) maar ik wil graag feedback! (en dat hoeft niet positief te zijn!)
Ik ben wel tevreden over mijn eerste lussen strik. :D

http://i276.photobucket.com/albums/kk13/Maaike2902/Taartje/023.jpg

hij is gevuld met mascarpone, aardbeien en witte chocolade.

Bedankt!

Groetjes Maaike

2

Re: Mijn eerste stapel en eerste lussen strik

Ik weet niet eaar je niet tevreden over bent, ik vind wel heel mooi. Super kleuren combinatie

3

Bedankt, maar hij is niet strak en mijn figuurtjes zijn niet gelijk (zelf uitgesneden) en ik vind hem onder kaal (zit te denken aan een blauwe rand eronder)

Groetjes Maaike

4

Dit heb ik ervan gemaakt:

http://i276.photobucket.com/albums/kk13/Maaike2902/Taartje/Eerstestapeltaart.jpg

Ben er nog niet tevreden over, volgende keer lekker met bc afsmeren!

Groetjes Maaike

5

hmm moet eerlijk zeggen dat ik de eerste mooier vind. het contrast van dat bruin met het blauw had wel wat.

6

Hoi!!

Ik ben het met MissFluffy eens: ik vind de eerste ook mooier. Daar kwam namelijk mooi het figuurtje weer terug in de onderste laag.
Bij de onderste taart lijkt het inderdaad net alsof je dingen probeert te verbloemen. En dat is helemaal niet nodig!!
Op de eerste taart is welleswaar het figuurtje niet helemaal gelijk, maar oefening baart kunst toch??

Wat betreft de botercreme: laat je hem opstijven in de koelkast??
Op die manier kan je hem gladder afsmeren (evt. voor je marsepein op de taart doet even langs de taart met een awrm paletmes). Daarna marsepein erop en met de smoother er bij langs. Niet te voorzichtig zijn met de smoother, zolang je hem recht houdt en niet met de punt in de taart komt gebeurd er niet zo veel!

Succes ermee!

Groetjes Patricia

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

7

Ik heb ganache gebruikt voor de eerste keer (wel lezen dames ;-) )

Ik ben meer tevreden met de tweede. Ik pas hem ook niet meer aan straks lekker opeten op de verjaardag van mijn zwager. :D

Groetjes Maaike