1

Onderwerp: Sweet table: wat allemaal in te vriezen?

Hallo allemaal,

Over nog maar twee weekjes gaan mijn vriend en ik trouwen. Nu ga ik sowieso zelf de taart maken (ook al begonnen met de voorbereidingen). Echter, ik twijfel nog heel erg of ik er een sweet table van zal maken...

Ik had de volgende dingen in gedachten:
- 2 laags taart
- Rekje CC’s
- Etagère met bonbons
- Schuimpjes
- Millionaire’s shortcake
- Schaal met spekkies
- Brownies
- Negerzoenen
- Push cake dingen

Hier wil ik in ieder geval de taart en de CC's van maken, over de rest twijfel ik nog  ;)  Sommige dingen kun je natuurlijk zo kopen en neerzetten (spekkies, negerzoenen etc), terwijl anderen nog voorbereiding vragen.

Kan ik de volgende zaken invriezen:
- Millionaire's shortcake (of hoe je dat ook schrijft)
- Schuimpjes (eiwit en suiker en dan in de oven)
- Push cakes dingen (gaat dat niet door elkaar lopen?)
- Brownies

Graag jullie reacties! Ook andere suggesties zijn zeeeeer welkom  :Y  !!

Sweet as sugar and everything nice

2

Re: Sweet table: wat allemaal in te vriezen?

Miljonairs shortcake kun je goed invriezen en evt. pas voor het serveren de choco erop doen als je hier niet zeker over bent. Het is trouwens ook het makkelijkst om de chocolade erop te doen wanneer de rest bevroren is!
Brownies kun je ook goed invriezen. Daarnaast zijn blondies ook erg leuk ;) En in te vriezen.

Nog wat suggesties die in te vriezen zijn: soesjes, citroenrepen, appelpakketjes met bladerdeeg, boterkoek met jam...mmm...
Ik krijg al trek :P

3

Schuimpjes zijn (voor zover ik weet) hoogst gevoelig voor vocht. Die zou ik dus niet invriezen. Maar hoe lang ze (luchtdicht in een doosje) te bewaren zijn, kan ik ook met de zoekfunctie nergens vinden, dus dat kan ik je helaas niet vertellen.

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

4

schuim kan je best lang bewaren en brownies kan je prima invriezen

5

ik weet even geen antwoord op al je vragen, maar respect dat je het doet met al het geregel dat een bruiloft op zich al met zich meebrengt!

ik heb afgelopen weekend ook een sweettable gemaakt, en had er niet aan moeten denken dat ik dan ook nog "zou moeten" trouwen erachteraan!! :D

heel veel succes!!!!

:thumb:

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!