1

Onderwerp: ,,Creme,, moet ik dit zien als ,,Botercreme?

Hey Allemaal,

Ik heb eigenlijk even een vraag, ik zie heel vaak staan, kokoscreme, frambozencreme, citroencreme, hazelnootcreme moet ik deze ,,creme,, lezen als in Botercreme of wordt dit op een andere manier gemaakt??

En nog een kleine vraag, wordt er in mousse altijd slagroom in verwerkt??

Nou ben benieuwd,
Groetjes Ivy

2

Re: ,,Creme,, moet ik dit zien als ,,Botercreme?

Ja en ja

3

Goede vraag! :D ik vroeg me dat dus ook altijd af...ik lees ook veel dat men 'toetjes' als vulling gebruikt.
Kun je dan ook van die poeder door je botercreme doen, waar je bijvoorbeeld pudding mee moet maken, zoals bijvoorbeeld van Sarona of Dr. Oetker?

4

@ Pinkcloud, bedoel jij niet gewoon Bankerbakkersroom? Dat maak ik ook vaak en dat is ook super lekker. Ik heb een zak van Funcakes en doe er alleen water bij !!

5

Ivy84 schreef:

@ Pinkcloud, bedoel jij niet gewoon Bankerbakkersroom? Dat maak ik ook vaak en dat is ook super lekker. Ik heb een zak van Funcakes en doe er alleen water bij !!

Nee, echt aarbeien smaak, chocolade smaak enz enz. Banketbakkersroom heb ik ook van Funcakes.
;)

6

pinkcloud schreef:

Goede vraag! :D ik vroeg me dat dus ook altijd af...ik lees ook veel dat men 'toetjes' als vulling gebruikt.
Kun je dan ook van die poeder door je botercreme doen, waar je bijvoorbeeld pudding mee moet maken, zoals bijvoorbeeld van Sarona of Dr. Oetker?

Dat kan, maar je kan ook van Mona de luchtige puddingen als vulling gebruiken. Bv de chipolata, bitterkoekjes, aarbei of citroenkwark, brownie, enz. Als het maar de luchtige variant is.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

7

mamski schreef:
pinkcloud schreef:

Dat kan, maar je kan ook van Mona de luchtige puddingen als vulling gebruiken. Bv de chipolata, bitterkoekjes, aarbei of citroenkwark, brownie, enz. Als het maar de luchtige variant is.

Jhaaa Mona toetjes zijn hier ook favoriet hoor en dan vooral de bitterkoekjes en de citroenkwark taart en dan met een laagje lemon curd  :P

8

Naar mijn weten bestaat er ook een recept voor mousse zonder slagroom maar met stijfgeklopte eiwitten.

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

9

Nog even een toevoeging : als je " créme " leest dan is de botercréme wel gemaakt met de botercrémeMIX . ( Dus niet van de 1:1 botercréme die je meestal gebrukt om af te smeren ) . Daar is dan één van de smaakjes waar jij het over hebt aan toegevoegd , b.v. van Patidess of een paar kleine drupjes Lorann-oil .

Carpe Diem !

10

en banketbakkersroom van funcakes maak je wel aan met water, maar is daardoor wel room en dus KOELKAST!!

Groetjes, Dorothea.

11

monique63 schreef:

Nog even een toevoeging : als je " créme " leest dan is de botercréme wel gemaakt met de botercrémeMIX . ( Dus niet van de 1:1 botercréme die je meestal gebrukt om af te smeren ) . Daar is dan één van de smaakjes waar jij het over hebt aan toegevoegd , b.v. van Patidess of een paar kleine drupjes Lorann-oil .

.... of gewoon vers fruit puree :9 ; hoef je niks kunstmatigs extra toe te voegen ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl