1

Onderwerp: Cup Cake papiertje wordt vet

Goedemorgen,

Ik heb nog een vraagje over de cup cake papiertjes. Deze worden bij mij altijd behoorlijk vet, na het bakken. Hierdoor is er eigenlijk niets meer te zien van wat voor soort papiertje het geweest is.

Hebben jullie dit ook? En is er misschien een trucje voor om dit te voorkomen? Ik bak de cup cakes altijd in een bakblikje.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Ingrid.

Re: Cup Cake papiertje wordt vet

Hoi Ingrid,
er zijn hier al meerdere topics over geweest, even via de zoekfunctie zoeken op papiertjes o.i.d.
Dan vind je meerdere tips:
-welk merk gebruik je?
- even op een keukenpapiertje laten afkoelen?
- welke mix gebruik je?
- etc.....

Succes!

* vanaf de maan gezien zijn we allemaal even groot *
Facebook

3

Gebruik eens de papiertjes van House of Marie dan heb je er geen last meer van.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Inderdaad, de papiertjes van House of Marie zijn misschien ietsje duurder, maar ze blijven hartstikke mooi en worden niet vet. Ik gebruik bij bestellingen voor anderen echt niets anders meer !

Groetjes, Conny

5

Het recept kan ook invloed hebben. Als ik gewoon standaard cakebeslag (4 eieren, 200gr. boter, 200gr. suiker, 200gr.bloem) gebruik heb ik er meer last van dan wanneer ik bijv. cupcake mix of een andere minder vet recept gebruik.

Maar wat eerder al gezegd is, betere kwaliteit papiertjes helpt enorm!!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

6

Inderdaad de qualiteit van het papiertje doet veel.

Maar wat ook helpt is direct na het bakken uit de vorm halen om af te koelen, dan kan het 'vet' er minder intrekken dan wanneer je ze in een warm bakblik laat afkoelen.

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

Dank jullie wel voor alle reacties. Ik ga het morgen proberen.

Groetjes Ingrid