1

Onderwerp: Verschil RegalIce rolfondant en Pettinice rolfondant

Hoi,
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de RegalIce rolfondant en de Pettinice rolfondant?

Ik gebruik eigenlijk altijd marsepein, maar voor een wit taartje dat ik binnenkort wil maken wil ik misschien fondant gaan gebruiken. Maar ik ben niet heel erg weg van de smaak van Pettinice fondant. Is de smaak van die nieuwe anders? Of is het beter rolbaar? Of is het alleen goedkoper?

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Verschil RegalIce rolfondant en Pettinice rolfondant

Ik vind de nieuwe fondant fijner om mee te werken omdat het wat soepeler is en niet zo snel uitdroogt. Ik vind de pettinice fondant erg snel hard en korrelig worden en de regel ice is bijna vergelijkbaar met marsepein.

Qua smaak vinden ze het hier aan het thuisfront lekkerder omdat het wat minder zoet is. (ik lust het allemaal niet; marsepein en fondant, )

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

3

Re: Verschil RegalIce rolfondant en Pettinice rolfondant

Hoi Carry,

Het is inderdaad wel verschillend van smaak en ook mijn ervaring is dat de regalIce soepeler is. Daarbij zijn we het eigenlijk gaan voeren omdat de Pettinice alleen in kg. verpakkingen leverbaar is, de onsjes snijden we zelf af als service produkt, maar dat is natuurlijk best arbeidsintensief. Toen we zagen dat RegalICe in zoveel verschillende kleuren is te krijgen, waren we meteen enthousiast. We hebben toen een pakje meegenomen uit Engeland en aan iedereen laten proeven. De een vond dit  juist lekkerder, de ander vond de Pettinice weer lekkerder. Het is iig allebei zoet ;-), maar de RegalIce is echt soepeler, zowel de witte pakjes (die ook in halve kilo's te krijgen zijn, vonden wij ook zeer handig!) als de kleurtjes.

Probeer het gewoon een keer, wie weet ben je straks wel verkocht en stop je met marsepein ;-)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: Verschil RegalIce rolfondant en Pettinice rolfondant

Bedankt Inge! En natuurlijk Chimene! Ik heb het alvast besteld :-) Ben heel benieuwd!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

5

Re: Verschil RegalIce rolfondant en Pettinice rolfondant

Hoi Car, ook ik ben heel enthousiast over de nieuwe fondant, lekker makkelijk te kneden en mee te werken joh, echt super, en het kleurt ook zo goed en mooi!! Neeee, geen aandelen hoor ;-) Ik heb nu net de chocosmaak in huis, helaas pas voor in september, maar ik ben zo benieuwd hoe het smaakt maar laat heel dapper het pakje nog even dicht ;-) :-D Sukses ermee!! Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Re: Verschil RegalIce rolfondant en Pettinice rolfondant

Ik ga ook de nieuwe een keer proberen want het lijkt er op dat alle nadelen die ik bij de andere ondervond bij die nieuwe veel minder zijn.
Stiekem hoop ik ook dat ie iets meer glanst want ik vind die andere soms zo dof worden...

Groetjes NIcole