1 Laatst bewerkt door CocoRosie (26-03-2012 20:57)

Onderwerp: Pip-ish... Eerste keer glutenvrij!

Afgelopen week glutenvrij aan het bakken geweest. Dit was de grote test voor een glutenvrij mega project wat ik later nog in de 3D sectie zal plaatsen (wacht nog op goede foto's van de klant).

Naast het uitproberen van het recept voor het kapsel (waarvoor mijn grote dank aan Loes (glutenvrijtaart op het forum)), wilde ik nog wat spelen met vrolijke kleuren en voor het eerst brush embroidery proberen.. Moet zeggen dat ik 'm zelf wel geslaagd vind  :cool:

Gevuld met chocolade ganache en cocoscreme..

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/531388_330937983629667_293454017378064_946458_1568989109_n.jpg

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/538711_330937823629683_293454017378064_946457_462998822_n.jpg

Feedback is natuurlijk altijd welkom.

Alvast bedankt voor het kijken en de reacties!

Grtz
Roos

DE UITEINDELIJKE TAART HEEFT OOK EEN TOPIC:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=189846

2

Re: Pip-ish... Eerste keer glutenvrij!

Mooie strakke taart, prachtige brush embroidery  :thumb:
Ik vind hem heel mooi.
Dat wil ik ook nog eens uitproberen dat brush embroidery, maar icing en ik zijn (nog) geen vriendjes  :nooo

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Hij is heel erg leuk geworden!! ik hoop dat ze hem lekker vonden en jij leuk om te doen!!

voor de glutenvrije taarten!

4

Heel mooi inderdaad

What goes around, comes around.
Sinds 1 januari 2012 bestaat n'Cakes: www.n-cakes.nl

5

Mooie strakke taart! Leuke kleuren!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

6

Prachtige taart......... :thumb:

7

erg mooi...

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

8

Prachtig!!

Wat mooi zeg!

10

die is zeker goed gelukt :Y  :thumb:  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Een hele mooie taart!

Groetjes, Renata

12

Goed gelukt hoor, ook een lekkere strakke taart,  :thumb:  :thumb:

13

mamski schreef:

Mooie strakke taart, prachtige brush embroidery  :thumb:
Ik vind hem heel mooi.
Dat wil ik ook nog eens uitproberen dat brush embroidery, maar icing en ik zijn (nog) geen vriendjes  :nooo

Thnx!
Brush embroidery leek mij ook een stuk moeilijker dan het eigenlijk is! Gewoon proberen dus :D

14

glutenvrijtaart schreef:

Hij is heel erg leuk geworden!! ik hoop dat ze hem lekker vonden en jij leuk om te doen!!

Dit is niet de uiteindelijke taart hoor ;) Maar een testje met het glutenvrije kapsel, maar dan zo zonde om er niks mee te doen.. Dus gelijk even glutenvrije vulling gemaakt en een uitdeel/proef rondje gedaan hier in de buurt. Alwaar hij door de banketbakker en de patissier met heel veel smaak gegeten werd en ze zelf zeiden bijna geen verschil te kunnen proeven met een gewoon kapsel!

Zal later de uiteindelijke Chanel tas nog even plaatsen met een linkje hier ook..

Nogmaals heel erg bedankt!!

15

Alle anderen, heel erg bedankt voor de reacties! Super leuk om te zien dat hij ook voor het oog in de smaak valt :)

CocoRosie schreef:
glutenvrijtaart schreef:

Dit is niet de uiteindelijke taart hoor ;) Maar een testje met het glutenvrije kapsel, maar dan zo zonde om er niks mee te doen.. Dus gelijk even glutenvrije vulling gemaakt en een uitdeel/proef rondje gedaan hier in de buurt. Alwaar hij door de banketbakker en de patissier met heel veel smaak gegeten werd en ze zelf zeiden bijna geen verschil te kunnen proeven met een gewoon kapsel!

Zal later de uiteindelijke Chanel tas nog even plaatsen met een linkje hier ook..

Nogmaals heel erg bedankt!!

Blij om te horen dat hij zo goed smaakte! ben benieuwd naar je uiteindelijke taart! wel meel heb je uiteindelijk gebruikt?

voor de glutenvrije taarten!

17

glutenvrijtaart schreef:

Blij om te horen dat hij zo goed smaakte! ben benieuwd naar je uiteindelijke taart! wel meel heb je uiteindelijk gebruikt?

Een combi van Valpi en amandelmeel!

CocoRosie schreef:

gelijk even glutenvrije vulling gemaakt en een uitdeel/proef rondje gedaan hier in de buurt. Alwaar hij door de banketbakker en de patissier met heel veel smaak gegeten werd en ze zelf zeiden bijna geen verschil te kunnen proeven met een gewoon kapsel!

Da's wel een mooi compliment als een banketbakker dat zegt!
Dat embroidery ziet er wel ingewikkeld uit zeg... ik geloof niet dat ik dat zou kunnen hoor

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!

19

ik vind je taart echt prachtig.
zou je soms het recept willen delen?
mijn neefje en nichtje moeten allebei glutenvrij hebben en ik kan maar geen geschikt recept vinden, alles zakt bij mij als een plumppudding in elkaar en ik kan wel zeggen dat ik meerdere recepten heb geprobeert.
als je wilt delen mag je me wel een pb doen.
nogmaals een prachtig taart en de brush is zeer geslaagt

20

glutenvrijtaart schreef:

Blij om te horen dat hij zo goed smaakte! ben benieuwd naar je uiteindelijke taart!

De uiteindelijke taart heeft nu ook een topic:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=189846

21

cake-and-kisses schreef:

Da's wel een mooi compliment als een banketbakker dat zegt!
Dat embroidery ziet er wel ingewikkeld uit zeg... ik geloof niet dat ik dat zou kunnen hoor

Dat vond ik dus ook wel ja!! Ik laat ze vaker nieuwe probeersels proeven, erg leuk en fijn om goede feedback te krijgen.

22

sanria schreef:

mijn neefje en nichtje moeten allebei glutenvrij hebben en ik kan maar geen geschikt recept vinden, alles zakt bij mij als een plumppudding in elkaar en ik kan wel zeggen dat ik meerdere recepten heb geprobeert.

thnx voor het compliment :D
Ik zal je het recept zo even sturen.
Voor bovenstaande taart viel het inzakken wel mee, maar de uiteindelijk taart (totaal van 6,5 kilo en 3 lagen gestapeld voor 60 personen) heb ik er voor gekozen om 'sheets' te bakken.
Wel even wat meer werk, maar dan weet je zeker dat je geen verzakkingen krijgt!

23

CocoRosie schreef:
sanria schreef:

thnx voor het compliment :D
Ik zal je het recept zo even sturen.
Voor bovenstaande taart viel het inzakken wel mee, maar de uiteindelijk taart (totaal van 6,5 kilo en 3 lagen gestapeld voor 60 personen) heb ik er voor gekozen om 'sheets' te bakken.
Wel even wat meer werk, maar dan weet je zeker dat je geen verzakkingen krijgt!

bedankt alvast voor het recept.
ik wacht af
groetjes

24

Ook ik ben wel benieuwd naar he recept. Ik heb zelf coeliakie en moet dus glutenvrij eten.

alvast bedankt

Sandra

25

Als het goed is hebben jullie beiden mail nu !